Port Melbourne przeznaczy 2 mld USD na budowę terminala intermodalnego

Port Melbourne stworzy nowy terminal intermodalny za 2 mld dolarów, który umożliwi obsługę przyszłych usług Kolei Śródlądowej. Pieniądze na ten cel będą pochodzić z budżetu Wspólnoty Narodów.
Port Melbourne popiera wykorzystanie kolei w usprawnieniu przepływu towarów, czego dowodem jest wart 125 mln dolarów Port Rail Transformation Project (PRTP). Ma on na celu poprawę istniejącej sieci, oraz budowę nowej infrastruktury kolejowej na terenie portu. Wszystko po to, aby połączyć się z metropolitalnymi i regionalnymi intermodalnymi terminalami towarowymi.
Znaczenie kolei w transporcie międzynarodowym będzie rosnąć
Jak przekazał prezes Brendan Bourkes w oświadczeniu, Kolej Śródlądowa musi być sprawnie połączona z inną infrastrukturą towarową:
Połączenie Kolei Śródlądowej z Portem Melbourne, w tym bezpośrednie połączenie towarowe do Webb Dock, jest niezbędne do zaspokojenia długoterminowych potrzeb konsumentów i biznesu. Proponowane finansowanie terminalu intermodalnego w Melbourne jest pozytywnym krokiem w kierunku tego celu. Jako zarządzający portem, wraz z przemysłem i rządem będziemy kontynuowali inwestycje w celu maksymalizacji wydajności i skuteczności łańcucha dostaw portu.
We welcome the Commonwealth Govt proposed $2b Budget commitment to an intermodal terminal to accommodate future Inland Rail services -a priority we have been actively engaging with government to achieve. https://t.co/xeBP0X4rso pic.twitter.com/y9u01x0cDq
— Port of Melbourne (@PortofMelbourne) May 11, 2021
Port Melbourne, to jeden z najważniejszych portów w Australii
Jak wspomniano w oświadczeniu, Port Melbourne aktywnie współpracuje z rządem w sprawie zwiększenia znaczenia połączenia kolei śródlądowej z portem. Zarząd złożył wniosek do senackiego dochodzenia w sprawie kolei śródlądowej oraz wystąpił podczas niedawnego przesłuchania w senacie. Głównym celem było wsparcie rozwoju terminalu towarowego Melbourne Intermodal Freight Terminal.
Port Melbourne jest bramą handlową dla południowo-wschodniej Australii, obsługującą ponad jedną trzecią krajowego handlu kontenerowego. Jest także kluczowym czynnikiem napędzającym gospodarkę Wiktorii i całego kraju. Jak wynika z ekspertyz, wraz ze wzrostem populacji regionu oraz wzrostem handlu międzypaństwowego i międzynarodowego, zapotrzebowanie na dostęp do portu w Melbourne będzie nadal rosło.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz