IntermodalnyKolejowyTransport

PKP Cargo zapewni kolejne usługi intermodalne! Ale pierwszy raz z tego terminala

Terminal położony jest na skrzyżowaniu międzynarodowych szlaków transportowych sieci TEN-T

PKP Cargo korzysta z możliwości nowoczesnego Terminala Multimodalnego w Zduńskiej Woli-Karsznicach. Spółka zawarła umowę na stałe usługi transportowe dla AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp.j. Dla PKP Cargo to pierwsze usługi intermodalne z tego terminala.

PKP Cargo uruchomi kolejne usługi intermodalne

W ramach projektu PKP Cargo wyśle tygodniowo dwa pociągi z Terminala Multimodalnego w Zduńskiej Woli-Karsznicach do Rotterdamu. Przewoźnik wykorzysta specjalne wagony T3000E, przeznaczone zarówno do transportu naczep samochodów ciężarowych, jak i kontenerów oraz kontenerów-cystern. PKP Cargo uruchomi usługi intermodalne z tego terminala jeszcze w tym miesiącu.

Rozbudowa kompleksowej sieci terminali logistycznych to element strategicznych inicjatyw mających na celu długoterminowy rozwój Grupy oraz budowanie przewagi konkurencyjnej w  regionie. Połączenie intermodalne Zduńska Wola – Rotterdam inauguruje stałe połączenia z naszej kluczowej inwestycji, Terminala Zduńska Wola-Karsznice. Ten największy w Polsce terminal multimodalny zlokalizowany w geograficznym centrum Polski, leży na przecięciu istotnych szlaków transportowych i stanowi klucz do naszej strategicznej ekspansji w obszarze Trójmorza. Jego działalność znacznie poszerzy możliwości świadczenia kompleksowych usług logistycznych dla przedsiębiorstw różnych branż – mówi Maciej Jankiewicz p.o. Prezesa Zarządu PKP Cargo.

Czytaj też: PKP Intercity ograniczyło opóźnienie! Czyli jednak się da? No popatrz pan

Jedna z największych inwestycji Grupy PKP Cargo

PKP Cargo ma w swoim portfolio aż 25 terminali przeładunkowych, z których 12 jest intermodalnych lub łączy funkcje terminala intermodalnego i konwencjonalnego. Ukończenie budowy Terminala Multimodalnego w Zduńskiej Woli-Karsznicach w listopadzie ubiegłego roku było jedną z największych inwestycji Grupy PKP Cargo. Koszt budowy tego nowego centrum logistycznego to około 143,2 mln zł brutto, z częściowym dofinansowaniem ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Logistyczna mapa Polski wzbogaciła się o nowoczesny terminal przeładunkowy dostosowany do obsługi kontenerów i naczep. Otworzyliśmy najbardziej inteligentny terminal intermodalny w tej części świata. Innowacyjne centrum logistyczne Karsznice zostało wyposażone m.in.: w  inteligentne systemy optymalizujące procesy logistyczne w tym w automatyczny system identyfikacji kontenerów i naczep oraz diagnostyki potencjalnych uszkodzeń, elektroniczny system obsługi zleceń, przydzielania slotów dla składów kolejowych i samochodów – mówi Hanna Jażdżyk, Prezes Zarządu PKP Cargo Terminale.

Czytaj też: Polska najwięcej zyskała na obecności w UE [BADANIE]

Terminal położony jest na skrzyżowaniu międzynarodowych szlaków transportowych sieci TEN-T – Baltic Adriatic i North Sea Baltic, co umożliwia przewozy w różnych kierunkach: z północy na południe oraz ze wschodu na zachód. Dzięki temu PKP Cargo ma możliwość transportu różnorodnych grup towarów dla klientów z różnych sektorów przemysłu. Dodatkowo, gamę usług oferowanych przez spółkę poszerza możliwość połączenia przewozów kolejowych i drogowych oraz ich różnych kombinacji.

Otwarcie terminala w Zduńskiej Woli przyczyni się do rozwoju nowoczesnych usług logistycznych w centralnej Polsce oraz przeniesienia transportu towarów z dróg na kolej, co jest realizacją celu dekarbonizacji transportu. Terminal zapewnia dogodne połączenia z  portami morskimi nad Bałtykiem i Adriatykiem, dostęp do Nowego Jedwabnego Szlaku jak również łączy te relacje z Europą Zachodnią – powiedział Maciej Krochmalski, Członek Zarządu ds. Handlu PKP Cargo Terminale.

PKP Intercity z wielkanocnym rekordem. I cały czas z monopolem

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button