E-commerce

Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój logistyki E-commerce

Sprzedaż detaliczna e-commerce w drugim kwartale 2020 roku wyniosła 211,5 miliarda dolarów. Tym samym rosnąca sprzedaż w handlu elektronicznym powoduje wzrost kosztów logistyki e-commerce.

O nowych danych informuje portal branżowy Material Handling & Logistics, opierając się na raporcie Armstrong & Associates, Inc: Rising Tide: The Rapid Growth of E-Commerce Logistics, 3PL Solutions, Last-Mile Delivery, and the Dominance of Amazon. Według dokumentu, koszty logistyki e-commerce w samych Stanach Zjednoczonych wzrosły o 19,9% w 2020 roku.

InPost podbija Wielką Brytanię. Zainwestuje 100 mln GBP w paczkomaty

Ponadto według Census Bureau Departamentu Handlu USA, skorygowana sprzedaż detaliczna e-commerce w drugim kwartale 2020 roku wyniosła 211,5 mld dolarów. Tak wysoki wzrost sprzedażowy wynika z napędzanego przez COVID-19 wzrostu o 31,8% w stosunku do pierwszego kwartału 2020 roku. Z kolei w porównaniu z drugim kwartałem 2019 roku widzimy znaczący wzrost sprzedaży detalicznej rzędu 44,5%.

Według danych sprzedaż detaliczna e-commerce stanowi obecnie 16,1% sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych. Segment ten rósł w tempie 14,6% Compound Annual Growth Rate (CAGR) od 2015 do 2019 roku i jak wskazują analizy portalu MH&L, nie wykazuje oznak spowolnienia.

Rosnący e-commerce powoduje wzrost kosztów logistyki e-handlu w Stanach Zjednoczonych, przy oczekiwanym 19,9% CAGR do 2020 roku. Warto zaznaczyć, że same koszty logistyki handlu elektronicznego stanowią obecnie 9,9% całkowitych kosztów całkowitej logistyki w USA.

E-handel jest najszybciej rozwijającym się segmentem rynku logistyki trzeciej strony (3PL). Detaliści w coraz większym stopniu polegają na firmie Amazon i zewnętrznych dostawcach usług logistycznych (3PL), aby pomóc w zarządzaniu łańcuchem dostaw e-commerce. Przychody 3PL e-commerce w USA osiągnęły 43,4 mld USD w 2019 r., a firma spodziewa się 28% wzrostu do 2020 r., ponieważ zakupy e-commerce nadal rosną w czasie pandemii, a firmy nadal zlecają działania logistyczne na zewnątrz. – wskazano w raporcie.

W jaki sposób rozwija się polski e-commerce i co kupują Polacy?

Na to pytanie próbował odpowiedzieć portal branżowy Mediarun. Jak wynika z najnowszego raportu ARC Rynek i Opinia.

Trzy czwarte Polaków w wieku 18-65 lat kupowało w ciągu ostatniego roku odzież online, a nieco ponad połowa – obuwie. Co trzeci badany zmniejszył w czasie pandemii wydatki na odzież, a co czwarty – na obuwie. Miejscem najczęściej kojarzonym spontanicznie z zakupem odzieży online jest Allegro, a z obuwiem – CCC. Respondenci, którzy nie kupują odzieży i obuwia online najczęściej jako przyczynę wskazują brak możliwości przymierzenia produktu

Paczkomaty InPostu mogą stanąć przy kościołach

Z badania wynika również, że 73% badanych kupowało w trakcie pandemii odzież w sklepach Internetowych. Z kolei 56% kupowało w trakcie pandemii obuwie w Internecie. Jak wskazano w raporcie, dotyczyło to wszystkich grup wiekowych. Co ciekawe, odsetek osób w najstarszej grupie wiekowej 45-65 lat był także na wysokim poziomie i wynosił 66% w kwestii zakupów ubrań.

Według danych emarketer.com sklepy internetowe muszą przygotować się na wzmożony ruch w najbliższych latach. Jak wynika ze ekspertyz, sprzedaż w e-commerce do 2023 roku będzie wynosić nawet 6,5 biliona dolarów w skali światowej.

Źródło: emarketer.com

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button