PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Niemieckie koleje wciąż obudowują się po zeszłorocznej powodzi

Ogromna zeszłoroczna powódź, która nawiedziła Niemcy, zniszczyła lub uszkodziła co najmniej 600 kilometrów torów, 50 mostów, 40 urządzeń technologicznych i 180 przejazdów kolejowych. Niemieckie koleje szacują, że prace inwestycyjne, których celem jest odtworzenie uszkodzonych połączeń, będą kosztowały 1,3 mld euro i potrwają co najmniej do przyszłego roku. W międzyczasie pociągi towarowe, których dotyczy problem, będą przekierowane na inne trasy.

Niemieckie koleje wciąż zmagają się ze skutkami powodzi

Niszczycielska powódź z połowy lipca 2021 r., która dotknęła zachodnie regiony, a zwłaszcza Nadrenii-Palatynatu, jeszcze rok później poważnie wpływa na niemieckie koleje. Mimo że główne linie zostały przywrócone do stanu pierwotnego, a ruch kolejowy wrócił do normy, do ukończenia pozostały jeszcze pewne niewielkie odcinki. Mowa tu przede wszystkim o głównej linii zwanej Eifelstrecke (między Erftstadt, Euskirchen i Ehrang), w szczególności na odcinku między Nettersheim a Kyllburgiem, która będzie w pełni zdatna do użytku do końca 2022 r. Natomiast najkrótszy odcinek tej samej linii na północy między Kall a Nettersheim powinien zostać przywrócony do użytku dopiero w 2023 r.

Niemieckie koleje wyliczyły, że do ponownego otwarcia pozostało około 15 procent sieci kolejowej uszkodzonej przez powódź w 2021 roku, a zakończenie prac zajmie kolejne dwa lata. W lipcu 2021 roku około 600 kilometrów torów, 50 mostów, 40 urządzeń technologicznych i 180 przejazdów kolejowych zostało uszkodzonych lub zniszczonych przez powódź w Nadrenii Północnej-Westfalii i Nadrenii-Palatynacie. W centrum wydarzeń znalazła się sieć kolejowa łącząca węzły i ośrodki takie jak Bonn, Köln, Düsseldorf i Dortmund. W sumie klęska żywiołowa spowodowała szkody, a tym samym zapotrzebowanie inwestycyjne na odtworzenie uszkodzonych połączeń rzędu 1,3 mld euro.

Czytaj też: Niemieckie pociągi wodorowe iLint oddane do komercyjnego użytku

Ogromne zniszczenia

Jak podaje Deutshe Bahn rok później, przebudowano i wyremontowano ponad 510 kilometrów torów, 14 mostów i ponad 150 przejazdów kolejowych. Przywrócono także pięćdziesiąt stacji na terenie dotkniętym powodzią. W porównaniu z pierwszymi szacunkami dokonanymi w następstwie katastrofy, szkody były większe, a prace renowacyjne trudniejsze. Do końca 2023 roku cały korytarz Eifelstrecke ma być ponownie w pełni sprawny, natomiast linia Ahrtalbahn między Remagen a Ahrbrück musi poczekać jeszcze dwa lata. W międzyczasie pociągi towarowe, których dotyczy problem, będą przekierowane na inne trasy.

Czytaj też: Powodzie w Pakistanie spowodowały straty na ponad 10 mld dolarów

Chiny po raz kolejny zamykają część fabryk! Powodem rekordowe upały

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button