MorskiTransport
Gorące newsy

Ubezpieczyciele uznali WSZYSTKIE rosyjskie wody za obszar wysokiego ryzyka

Londyński rynek ubezpieczeń morskich w poniedziałek dodał wszystkie wody Rosji do listy obszarów uznawanych za obszary wysokiego ryzyka. Ubezpieczyciele morscy uważne obserwują wytyczne Joint War Committee, w skład którego wchodzą członkowie syndykatów Lloyd’s Market Association (LMA) oraz przedstawiciele londyńskiego rynku towarzystw ubezpieczeniowych, i na ich podstawie wydają decyzje dotyczące składek ubezpieczeniowych.

Ubezpieczyciele morscy rozszerzają obszar wysokiego ryzyka na wszystkie wody rosyjskie

Po inwazji Rosji na Ukrainę 24 lutego, ubezpieczyciele morscy z JWC dodali w zeszłym miesiącu do obszarów wysokiego ryzyka ukraińskie i rosyjskie wody Morza Czarnego i Morza Azowskiego, a także wody w pobliżu Rumunii i Gruzji. Oczekuje się, że włączenie wszystkich wód rosyjskich do obszarów wysokiego ryzyka zwiększy presję kosztową na transport morski do i z Rosji, w tym na eksport zboża.

Rosyjski sektor morski już teraz zmaga się z likwidacją innych usług, w tym certyfikacji statków przez wiodących zagranicznych dostawców – co jest niezbędne dla uzyskania dostępu do portów i zabezpieczenia ubezpieczenia – wycofywaniem się firm żeglugowych oraz zawieszaniem przez producentów silników okrętowych szkoleń w zakresie obsługi ich sprzętu.

Czytaj też: Duński gigant Maersk wycofuje się z Rosji! Całkowicie zamyka działalność!

Rosyjska żegluga ma problemy

Zaledwie wczoraj informowaliśmy o tym, że dostawcy paliwa okrętowego przestali obsługiwać statki pływające pod rosyjską banderą w głównych węzłach europejskich. Jedno ze źródeł podało, że statki pływające pod rosyjską banderą nie mogły zaopatrzyć się w paliwo na Malcie, na brytyjskim terytorium zamorskim Gibraltaru lub w sąsiednim Algeciras w Hiszpanii – wszystkich głównych strefach bunkrowania lub tankowania na Morzu Śródziemnym.

Kilka tankowców musiało odbyć dłuższą podróż, aby zatankować paliwo w innych krajach, po tym jak porty europejskie odmówiły dostarczenia paliwa – powiedziało inne źródło zaznajomione z ruchem jednego z tankowców.

Utrata dostępu do punktów tankowania na Morzu Śródziemnym stwarza poważne problemy logistyczne dla rosyjskich tankowców płynących z portów bałtyckich do Azji, a także rodzi obawy o bezpieczeństwo związane z możliwością utknięcia na morzu łatwopalnych ładunków. Rosję zalała fala poważnych sankcji gospodarczych nałożonych na jej banki i oligarchów, a zagraniczne firmy zrywają kontakty z rosyjskim środowiskiem biznesowym, po inwazji Moskwy na Ukrainę, którą dyktator Władimir Putin nazywa „specjalną operacją wojskową”.

Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji

Rosyjskie statki nie mogą tankować w portach na Morzu Śródziemnym

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button