PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce

Alibaba zyskuje popularność wśród europejskich firm. Chiny zmiotą konkurencję?

Alibaba aktywnie pozyskuje również nabywców we Francji

Alibaba próbuje intensywnie przyciągnąć do siebie małe i średnie przedsiębiorstwa z Europy. Jak podała Alibaba, liczba nabywców MŚP z Niemiec wzrosła o 14 procent w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Ponadto coraz więcej brytyjskich MŚP korzysta z platformy zakupowej Alibaby.

Alibaba walczy o uwagę MŚP

Podczas zakończenia corocznej ekspozycji handlowej online, Alibaba zgłosiła duże zapotrzebowanie na usługi biznesowe zarówno ze strony niemieckich, jak i brytyjskich MŚP. Według firmy, małe i średnie europejskie firmy poszukują sposobów na uczynienie swoich procesów zakupowych bardziej wydajnymi i opłacalnymi.

Stają one w obliczu wyzwań, takich jak presja makroekonomiczna, zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz problemy w relacjach z dostawcami – wskazał chiński gigant e-commerce.

Czytaj też: Walka chińskich gigantów! JD wygrał z Alibabą w sądzie!

Firma podała, że liczba aktywnych niemieckich nabywców MŚP wzrosła o 14 procent od września ubiegłego roku. Komunikat prasowy nie wspomina jednak, ile niemieckich małych i średnich sprzedawców jest obecnie aktywnych na platformie zakupowej Alibaby.

Jak informuje Ecommerce News, Alibaba odnotowała również  „pozytywny wzrost” liczby aktywnych nabywców B2B z Wielkiej Brytanii, nie podając jednak liczby sprzedawców ani procentowego wzrostu.

Gigant e-commerce inwestuje w Europie

Według Alibaby wzrost liczby nabywców MŚP odzwierciedla ogólny trend wzrostu w kwestii korzystania z cyfrowych kanałów zakupowych, z których korzysta również Amazon w Europie. Ostatnio opublikowany przez Alibabę „B2B Sentiment Survey” wykazał, że 52 procent niemieckich MŚP dokonuje teraz zakupów online na rynkach B2B. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wyniósł 51 procent.

Jijay Shen, Dyrektor Generalny ds. Europy w Alibaba, twierdzi, że internetowe rynki B2B uczyniły międzygraniczne zaopatrzenie „łatwiejszym niż kiedykolwiek wcześniej, umożliwiając MŚP eksplorowanie możliwości znalezienia nowych produktów, zmniejszenia ryzyka w łańcuchu dostaw oraz zwiększenia marży za pomocą jednego kliknięcia”.

Czytaj też: Nastroje w strefie euro coraz lepsze. Nadchodzi ożywienie?

Jak informuje Ecommerce News, Alibaba aktywnie pozyskuje również nabywców we Francji, trzecim co do wielkości rynku e-commerce w Europie. Wcześniej w tym roku chiński gigant e-commerce uruchomił partnerstwo z agencją rządową Business France, promujące francuskie MŚP.

Ogromna kara dla Amazon! Prezes UOKiK nie miał litości!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button