Alibaba zyskuje popularność wśród europejskich firm. Chiny zmiotą konkurencję?
Alibaba aktywnie pozyskuje również nabywców we Francji
Alibaba próbuje intensywnie przyciągnąć do siebie małe i średnie przedsiębiorstwa z Europy. Jak podała Alibaba, liczba nabywców MŚP z Niemiec wzrosła o 14 procent w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Ponadto coraz więcej brytyjskich MŚP korzysta z platformy zakupowej Alibaby.
Alibaba walczy o uwagę MŚP
Podczas zakończenia corocznej ekspozycji handlowej online, Alibaba zgłosiła duże zapotrzebowanie na usługi biznesowe zarówno ze strony niemieckich, jak i brytyjskich MŚP. Według firmy, małe i średnie europejskie firmy poszukują sposobów na uczynienie swoich procesów zakupowych bardziej wydajnymi i opłacalnymi.
Stają one w obliczu wyzwań, takich jak presja makroekonomiczna, zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz problemy w relacjach z dostawcami – wskazał chiński gigant e-commerce.
Czytaj też: Walka chińskich gigantów! JD wygrał z Alibabą w sądzie!
Firma podała, że liczba aktywnych niemieckich nabywców MŚP wzrosła o 14 procent od września ubiegłego roku. Komunikat prasowy nie wspomina jednak, ile niemieckich małych i średnich sprzedawców jest obecnie aktywnych na platformie zakupowej Alibaby.
Jak informuje Ecommerce News, Alibaba odnotowała również „pozytywny wzrost” liczby aktywnych nabywców B2B z Wielkiej Brytanii, nie podając jednak liczby sprzedawców ani procentowego wzrostu.
Gigant e-commerce inwestuje w Europie
Według Alibaby wzrost liczby nabywców MŚP odzwierciedla ogólny trend wzrostu w kwestii korzystania z cyfrowych kanałów zakupowych, z których korzysta również Amazon w Europie. Ostatnio opublikowany przez Alibabę „B2B Sentiment Survey” wykazał, że 52 procent niemieckich MŚP dokonuje teraz zakupów online na rynkach B2B. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wyniósł 51 procent.
Jijay Shen, Dyrektor Generalny ds. Europy w Alibaba, twierdzi, że internetowe rynki B2B uczyniły międzygraniczne zaopatrzenie „łatwiejszym niż kiedykolwiek wcześniej, umożliwiając MŚP eksplorowanie możliwości znalezienia nowych produktów, zmniejszenia ryzyka w łańcuchu dostaw oraz zwiększenia marży za pomocą jednego kliknięcia”.
Czytaj też: Nastroje w strefie euro coraz lepsze. Nadchodzi ożywienie?
Jak informuje Ecommerce News, Alibaba aktywnie pozyskuje również nabywców we Francji, trzecim co do wielkości rynku e-commerce w Europie. Wcześniej w tym roku chiński gigant e-commerce uruchomił partnerstwo z agencją rządową Business France, promujące francuskie MŚP.
Znajdziesz nas w Google News