Firma ma dłuższe naczepy! Ale w Polsce jeździć nie mogą
Dłuższe naczepy mają pojemność o 80% większą w porównaniu z pojedynczymi przyczepami
XPO Logistics rozbudował flotę brytyjskiego oddziału o nowe, dłuższe naczepy. Dwupoziomowe pojazdy z przedłużonymi nadwoziami zostały dopuszczone do użytku dzięki zmianie brytyjskich przepisów w maju ubiegłego roku.
XPO Logistics wykorzysta dłuższe naczepy w Wielkiej Brytanii
Każdy z 30 nowych pojazdów XPO został dostosowany do nowych przepisów. Pozwalają one bowiem składać zestawy z naczepami o całkowitej długości 18,55 metra bez konieczności uzyskiwania dodatkowych zezwoleń. Z tego, aż 15,65 metra może przypadać na samą naczepę. To o 2,05 metra więcej niż w standardowych zestawach. XPO Logistics przekazało, że nowe, dłuższe naczepy mają pojemność o 80% większą w porównaniu z pojedynczymi przyczepami.
Znajdujemy sposoby poprawy naszych wyników środowiskowych poprzez rygor, wyzwania i partnerstwo. Krok po kroku dekarbonizujemy łańcuchy dostaw naszych klientów – mówi Dan Myers, dyrektor zarządzający XPO Logistics w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Czytaj też: Stałe chłodzenie przez 6 godzin! Naczepy DACHSERa podbiją rynek?
Jeśli chodzi o dopuszczalną masę całkowitą, nowe naczepy nie różnią się od tradycyjnych. Jak informuje portal 40ton, w tym przypadku brytyjski limit wynosi 44 tony, tak jak w przypadku większości pojazdów na Wyspach. Warto również pamiętać, że XPO Logistics będzie mogło wykorzystywać nowe naczepy tylko w przypadku transportu krajowego. Żadne inne państwo nie akceptuje bowiem takich wymiarów.
With new legislation allowing longer semi-trailers (LSTs) on UK roads from May 2023, we have expanded our fleet with a further 30 #LSTs.
Find out about the benefits of this investment: https://t.co/3GYVQDI1il
— XPO in Europe (@XPOLogistics_Eu) February 15, 2024
Dekarbonizacja łańcucha dostaw
Dekarbonizacja łańcuchów dostaw stała się imperatywem w dzisiejszym świecie, gdzie troska o środowisko naturalne staje się coraz ważniejsza. To kompleksowy proces redukcji emisji gazów cieplarnianych związanych z produkcją, transportem i dystrybucją towarów.
Jednym z głównych kierunków dekarbonizacji jest efektywne zarządzanie transportem. Optymalizacja tras, wykorzystanie nowoczesnych flot pojazdów elektrycznych czy też wprowadzenie inteligentnych systemów monitorowania emisji są kluczowe dla ograniczenia negatywnego wpływu transportu na środowisko.
Czytaj też: Wielka Brytania omija sankcje i handluje z Rosją. Swoje sankcje
Dekarbonizacja łańcuchów dostaw to nie tylko konieczność ekologiczna, ale również szansa na poprawę efektywności operacyjnej i zwiększenie konkurencyjności firm. To zintegrowane podejście do zarządzania, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju, które może przyczynić się do tworzenia bardziej przyjaznego dla środowiska biznesu.