Firma Stadler Rail zdobyła kolejne zamówienie na nowe lokomotywy z serii Eurodual. Producent ogłosił nową umowę krótko po uzyskaniu zezwolenia na eksploatację w kolejnych krajach, konkretnie w Holandii i Belgii. ELP już zamówiło łącznie 124 lokomotywy.
Stadler otrzymał kolejne zamówienie na lokomotywy Eurodual
Dziesięć lokomotyw Euro9000 zakupi szwajcarska firma leasingowa European Loc Pool (ELP), która stała się jednym z głównych klientów tego nowego typu lokomotywy. Stadler kieruje swoje lokomotywy Eurodual głównie do obsługi długich i ciężkich pociągów towarowych. Euro9000 ma moc do 1,9 MW w trybie diesla i 9 MW w trybie elektrycznym. Jak informuje portal Zdopravy, lokomotywy są czterosystemowe, dzięki silnikowi spalinowemu mogą jeździć także po niezelektryfikowanych trasach.
Czytaj też: Stadler Tango trafi do Sarajewa. Pojazd wyprodukowano w Polsce
ELP dostarcza lokomotywy Euro9000 klientom od połowy ubiegłego roku. Obecnie posiadają one zezwolenie na eksploatację w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Belgii. Ponadto trwają procedury zatwierdzające we Włoszech.
Wyświetl ten post na Instagramie
Jak informuje portal Zdopravy, nowe zamówienie ma miejsce tylko kilka tygodni po tym, jak ta sama firma leasingowa zamówiła dziesięć identycznych lokomotyw w grudniu. Nowe lokomotywy z tego zamówienia mają dotrzeć między końcem 2025 a początkiem 2026 roku. Łącznie ELP będzie miała ich 124.
Nowa generacja lokomotyw
European Loc Pool skupia się głównie na wynajmie lokomotyw sześcioosiowych. Eurodual jest już zatwierdzony do eksploatacji we Francji i Skandynawii, niedawno uzyskał certyfikację w Serbii. Trwają procedury zatwierdzające w Słowenii i Chorwacji.
Czytaj też: Kłopoty w Niemczech nie odbijają się na polskim eksporcie. Nasz eksport ma kilka pozytywnych cech
Jak informuje portal Zdopravy, nowa generacja lokomotyw ma moc do 9 MW i jest przeznaczona do transportu towarowego. Lokomotywa jest wielosystemowa, obsługuje zarówno prąd przemienny, jak i stały. Siła pociągowa wynosi 500 kN. Zawiera również dwa silniki wysokoprężne o mocy 2×950 kW. Według Stadlera, ten rodzaj napędu jest również odpowiedzią na zapotrzebowanie na mocniejsze lokomotywy dla długich pociągów towarowych.
Znajdziesz nas w Google NewsKoniec FLIRTu ze Stadlerem. Intercity ma już wszystkie składy