Samolot z Kairu do Nigerii wylądował bez bagażu pasażerów. Podróżującym przedstawiciele Egyptair powiedzieli, aby ci wrócili po swój bagaż dwa dni później. Linia obsługuje trzy destynacje w Nigerii, w tym Abudżę, gdzie miał miejsce incydent.
Egyptair zostawił bagaż na lotnisku
Przewoźnik EgyptAir zaplanował w grudniu 132 loty do i z Nigerii, obsługiwane głównie przez Boeingi 737-800, z kilkoma trasami obsługiwanymi przez Airbusa A330. Jak informuje portal Simple Flying, egipski przewoźnik obsługuje loty do trzech destynacji w Nigerii, żadna z nich nie obejmuje jednak lotów krajowych.
W połowie grudnia, podczas jednego z takich lotów do Nigerii, samolot egipskich linii wylądował w afrykańskim kraju bez bagażu pasażerów. Według relacji Premium Times, organizacji medialnej z siedzibą w Abudży, bagaże rejestrowane pasażerów zostały pozostawione na lotnisku w Kairze (CAI), miejscu początkowym lotu MS 877. Gdy samolot linii EgyptAir dotarł do Nigerii, pasażerom powiedziano, aby wrócili po swój bagaż dwa dni później.
Czytaj też: EgyptAir zostaje pierwszym afrykańskim operatorem Airbus
Według jednego z dziennikarzy, który był obecny na lotnisku w chwili incydentu, kilku pasażerów utknęło na miejscu bez swoich bagaży pomimo posiadania biletów na krajowe loty innych linii.
Według rzecznika EgyptAir lot między Kairem w Egipcie a Abudżą w Nigerii był lotem tranzytowym dla pasażerów latających między nigeryjskim miastem a Dubajem. Pasażerowie lotu MS877 lecieli bezpośrednio do ABV, a ponieważ lot był obsługiwany przez Boeinga 737-800, łączna waga bagażu przekraczał możliwości samolotu. Przedstawiciel EgyptAir dodał, że kilka dni później linie wysłały na tę trasę samolot Airbus A330, „aby pomieścić bagaż wszystkich opóźnionych pasażerów”.
Szeroka siatka EgyptAir
Dane firmy analitycznej lotnictwa Cirium pokazały, że EgyptAir na grudzień zaplanował 132 loty do i z Nigerii, obejmujące loty do Abudży, ale także Portu Harcourt (PHC), Kano Mallam Aminu International Airport (KAN) oraz Lagos Murtala Mohammed Airport (LOS). Większość tych lotów (94) ma być obsługiwana przez Boeingi 737-800, a linia lotnicza przypisuje do pozostałych tras samoloty Airbus A330-200 lub A330-300. Łącznie egipski przewoźnik przydzielił 24 312 miejsc na loty do Nigerii w grudniu, w porównaniu do 25 988 miejsc w styczniu przyszłego roku.
Chociaż obecnie loty do Nigerii są obsługiwane przez samoloty Boeing 737-800, egipski przewoźnik zamówił samoloty Boeing 737 MAX podczas targów Dubai Airshow 2023. Ch-aviation pokazały, że EgyptAir posiada 28 pasażerskich i jeden przekształcony frachtowiec Boeing 737-800. Jednak analizator harmonogramów Cirium pokazał również, że linia lotnicza wykorzystuje samoloty Airbus A320neo i A321neo na lotach z CAI do ABV, KAN i LOS.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Jak informuje portal Simple Flying, EgyptAir posiada odpowiednio osiem i siedem samolotów tego typu, przyjmując pierwszego A321neo w Afryce w leasingu od AerCap w lutym 2023 roku. Lot samolotem między Airbus Hamburg Finkenwerder Airport (XFW) a CAI został przeprowadzony z użyciem mieszanki paliwa lotniczego (SAF) o zawartości 34% zrównoważonego paliwa lotniczego.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz