EgyptAir wynajmuje swoje pierwsze samoloty Boeing 737 MAX. Przewoźnik otrzyma łącznie 18 maszyn w ramach umowy leasingu z Air Lease Corporation (ALC). Linia lotnicza obecnie eksploatuje wąskokadłubowe samoloty zarówno od Airbusa, jak i Boeinga, w tym Airbusy A220, A320 i A321neo, a także samoloty Boeing 737-800.
EgyptAir wynajmie samoloty Boeing 737 MAX
EgyptAir stanie się jednym z niewielu przewoźników na świecie, którzy obsługują zarówno rodziny samolotów A320neo, jak i 737 MAX. EgyptAir wynajmie bowiem 18 maszyn Boeing 737 MAX od Air Lease Corporation (ALC). Dostawy samolotów są zaplanowane na 2025 i 2026 rok, a linia lotnicza będzie korzystała z wynajmu samolotów przez co najmniej 12 lat.
Jak informuje portal Simple Flying, egipski przewoźnik w swojej flocie posiada dwanaście samolotów Airbus A220, trzy A320ceo, osiem A320neo, siedem A321neo, 28 samolotów Boeing 737-800 oraz jeden przekształcony frachtowiec 737-800. Dane z ch-aviation pokazują, że wszystkie piętnaście samolotów z rodziny Airbus A321neo są wynajmowane od AerCap, podczas gdy tylko osiem spośród dwudziestu ośmiu Boeingów 737-800 jest wynajmowanych od firm leasingowych.
Czytaj też: EgyptAir zostaje pierwszym afrykańskim operatorem Airbus
Nowe zamówienie oznaczałoby, że EgyptAir będzie obsługiwał zarówno maszyny z rodziny A320neo, jak i 737 MAX, stając się jednym z niewielu przewoźników na świecie, którzy tak robią. Obecnie do tej grupy przewoźników należą m.in. linie American Airlines, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Korean Air, Turkish Airlines i United Airlines.
Jako wiodący przewoźnik w północnej Afryce, EgyptAir będzie nadal doskonalić się na rynku dzięki tym 18 nowym samolotom Boeing 737-8, które zastąpią przestarzałą flotę wąskokadłubową najbardziej zaawansowanymi, paliwooszczędnymi maszynami Boeinga. To znacznie wzmocni operacje floty linii lotniczej oraz jej konkurencyjność – stwierdził Steven Udvar-Hazy, Przewodniczący Zarządu ALC.
Bogata flota linii lotniczej
Ch-aviation poinformowało również, że ALC ma pod swoimi skrzydłami siedemdziesiąt sześć samolotów Boeing 737 MAX, w tym pięćdziesiąt sztuk 737 MAX 8 i dwadzieścia sześć sztuk 737 MAX 9. Ponadto leasingodawca nadzoruje sto piętnaście samolotów Boeing 737NG, w tym dziewięć 737-700 i sto sześć 737-800, a także osiemdziesiąt dwa samoloty Airbus A320ceo i sto trzydzieści trzy z rodziny A320neo. Dane dotyczące zamówień i dostaw Boeinga pokazały, że leasingodawca ma sto sześć niezrealizowanych zamówień, z czego większość (84) dotyczy modeli 737 MAX. Pozostałe to sześć 787-9 i szesnaście 787-10.
Jak informuje portal Simple Flying, w ciągu 2023 roku EgyptAir odebrał osiem samolotów, a mianowicie siedem Airbusów A321neo i jeden Boeing 787-9. W okresie od 2021 do 2022 roku, gdy świat wciąż borykał się z pandemią COVID-19, linia lotnicza przyjęła jeden samolot Airbus A320, oznaczony jako SU-BUW. Wcześniej należał on do indyjskiego przewoźnika IndiGo, a pierwotnie Airbus dostarczył go upadłemu już Air Berlin w 2010 roku.
Czytaj też: Kształtowanie się cen paliw a ryzyka globalne
Jeśli chodzi o szerokokadłubowe samoloty, linia lotnicza obsługuje sześć samolotów Boeing 777-300ER oraz siedem Boeingów 787-9, które łączą Egipt z różnymi destynacjami, w tym z Kanadą i Ameryką Północną. We wrześniu 2023 roku EgyptAir ogłosił powrót na międzynarodowe lotnisko Tokio Narita (NRT).
Turecki przewoźnik negocjuje ogromne zamówienie na nowe maszyny