PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyLotniczyTransport

Prawie jak w filmie sci-fi! Pierwsze elektryczne taksówki powietrzne już latają

Firma nawiązała współpracę z liniami lotniczymi Delta, które zainwestowały 60 milionów dolarów

Joby Aviation ukończył pierwszy lot swoich elektrycznych taksówek powietrznych. Elektryczne taksówki powietrzne eVTOL odbyły pokazowe loty nad Nowym Jorkiem, a oprócz tego firma ogłosiła także nowe partnerstwo z władzami miasta.

Elektryczne taksówki powietrzne przyszłością w dużych miastach?

Joby Aviation przedstawił swoje pierwsze elektryczne taksówki powietrzne eVTOL. Firma planuje dostarczyć mieszkańcom Nowego Jorku szybszy i bardziej efektywny środek transportu, z czasem podróży od siedmiu do dziesięciu minut w porównaniu do tradycyjnych kilkugodzinnych podróżny samochodem lub transportem publicznym po mieście. Ponadto wprowadzenie pierwszej usługi eVTOL do Nowego Jorku przyniesie redukcję emisji lotniczych i hałasu, jednocześnie sprzyjając wzrostowi gospodarczemu.

Planujemy uczynić cichy, bezemisyjny lot dostępnym i przystępnym cenowo dla mieszkańców Nowego Jorku, znacząco redukując jednocześnie wpływ hałasu generowanego przez helikoptery. Elektryfikując jeden z najbardziej znanych heliportów na świecie, Nowy Jork pokazuje globalne przywództwo w przyjęciu rozwiązań elektrycznych w transporcie powietrznym. Jesteśmy wdzięczni za wsparcie miasta i zaszczyceni, że możemy współpracować z wizjonerskimi partnerami, takimi jak linie lotnicze Delta, aby wprowadzić naszą usługę na ten rynek – mówi JoeBen Bevirt, założyciel i CEO Joby Aviation.

Jak wspomniał Bevirt, firma nawiązała współpracę z liniami lotniczymi Delta, które zainwestowały 60 milionów dolarów. Jak informuje portal Simple Flying, Joby Aviation zaznacza, że ich samoloty mogą przelecieć 100 mil na jednym ładowaniu, co obejmuje 99% lotów helikopterowych w Nowym Jorku.

Prawie jak w filmie sci-fi! Pierwsze elektryczne taksówki powietrzne już latają
Joby Aviation

Czytaj też: Saudia kupuje futurystyczne taksówki powietrzne Lilium Jet

Inwestycja w węzły lotnicze Delta Air Lines

Dodatkowo Gail Grimmett, starszy wiceprezes ds. Wydajności Zrównoważonej i Strategicznych Partnerstw w Delta Air Lines, wyraziła optymizm po ogłoszeniu inwestycji w wysokości 7 miliardów dolarów w węzły lotnicze linii lotniczych na La Guardia i John F. Kennedy International Airport (JFK). Według Grimmett, ogłoszenie to „demonstruje wielki postęp” eVTOL.

Jednak obecna linia, która świadczy połączenia helikopterem między Manhattanem a pobliskimi lotniskami, również planuje dołączyć do rewolucji eVTOL. Jak informuje portal Simple Flying, jest nią firma Blade, która zdaje się jednak być zbyt droga dla zwykłych mieszkańców. Cena 130 dolarów jest bowiem niższa niż obecne ceny Blade Aviation, które wynoszą 195 dolarów za podróż komfortowym, ale głośnym Bell 407 – pochodną modeli Jet Rangers i Long Rangers, które używają FLYNYON i inni członkowie nowojorskiego przemysłu helikopterowego.

Czytaj też: USA w obliczu 1 biliona dolarów rocznych kosztów obsługi długu!

Nasza wizja dla Heliportu Downtown Manhattan stworzy pierwszy na świecie heliport z infrastrukturą do obsługi samolotów z napędem elektrycznym i wykorzysta majątek publiczny dla dobra mieszkańców Nowego Jorku jako centrum zrównoważonego transportu i dostaw lokalnych. Nie tylko postawimy Nowy Jork na czele technologii lotów zrównoważonych, rozwiązując jednocześnie trwały problem związany z hałasem generowanym przez helikoptery, ale także wycofamy ciężarówki z dróg i uczynimy ulice bezpieczniejszymi – wyjaśnia nowojorski burmistrz Eric Adams.

Jednym z korzyści eVTOL w porównaniu do obecnych helikopterów jest znacznie mniejsza emisja hałasu. Zgodnie z oświadczeniem Joby Aviation, firma współpracowała z NASA, aby potwierdzić poziom hałasu 45,2 decybeli A-weighted (dBA), gdy pojazd przelatuje nad głową na wysokości 500 metrów. To ciszej niż typowa rozmowa.

FedEx rozbudowuje brytyjską flotę o elektryczne dostawczaki

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button