LotniczyTransport

EgyptAir zostaje pierwszym afrykańskim operatorem Airbus

Jest to pierwsza dostawa tego typu samolotu dla egipskiej linii lotniczej

Do floty EgyptAir trafił pierwszy samolot Airbus A321neo, dostarczony przez leasingodawcę samolotów, firmę Aercap. Obsługiwany jako MS3211, samolot odleciał z lotniska Hamburg Finkenwerder (XFW) i wylądował w swoim nowym domu na międzynarodowym lotnisku w Kairze (CAI). Jest to pierwsza dostawa tego typu samolotu dla egipskiej linii lotniczej, która ma siedem takich maszyn w portfolio zamówień.

EgyptAir otrzymuje pierwszy samolot Airbus

Dostawa ta oznacza, że EgyptAir jest pierwszym operatorem samolotów Airbus w Afryce. Linia zamierza wykorzystać swój nowy samolot na trasach w Afryce, Europie i na Bliskim Wschodzie. Lot z Niemiec do Egiptu był obsługiwany przy użyciu kombinacji 34% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), aby zachęcić do dekarbonizacji w lotnictwie. Samoloty Airbus mogą obecnie działać z wykorzystaniem do 50% SAF, czyli kombinacji surowców, takich jak zużyty tłuszcz, olej i smary. W porównaniu do zwykłych paliw kopalnych w paliwie lotniczym emisja CO2 jest o 80% mniejsza.

EgyptAir dołącza tym samym do listy operatorów Airbusa A321neo na całym świecie. Linie Air New Zealand otrzymały niedawno swój trzeci samolot A321neo, który będzie wykorzystywany w operacjach krajowych pomiędzy Auckland, Wellington, Christchurch, Dunedin i Queenstown. Konfiguracja Air New Zealand A321neo to konfiguracja jednoklasowa z 217 miejscami. Również przewoźnik Hawaiian Airlines (HA) planuje wykorzystać swoje A321neo na nowej trasie pomiędzy Honolulu Daniel K. InouyeInternationalAirport (HNL) do Rarotonga International Airport (RAR) na Wyspach Cooka.

Czytaj też: Samolot Mrija odbudowany! Niestety na razie tylko wirtualnie

Zrównoważone paliwa lotnicze coraz bardziej popularne

SAF odnotowały w ostatnich latach wzrost zainteresowania ze strony linii lotniczych. W 2016 r. były wykorzystywane w zaledwie 500 lotach rocznie natomiast w 2021 r. w prawie 450 000. Wytyczne IATA szacują, że SAF mogłyby przyczynić się do około 65% redukcji emisji wymaganej do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. Zrównoważone paliwo jest produkowane przy użyciu olejów odpadowych, tłuszczów, roślin niespożywczych i materiałów syntetycznych. Jego zrównoważony charakter wynika z zastosowania surowców, które nie wpływają na degradację lasów, żywności czy zasobów wodnych. W trakcie cyklu życia biogennych surowców do produkcji paliwa, emisja dwutlenku węgla jest ponownie pochłaniana przez rośliny, co zmniejsza emisje lotnicze nawet o 80%.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button