Do floty EgyptAir trafił pierwszy samolot Airbus A321neo, dostarczony przez leasingodawcę samolotów, firmę Aercap. Obsługiwany jako MS3211, samolot odleciał z lotniska Hamburg Finkenwerder (XFW) i wylądował w swoim nowym domu na międzynarodowym lotnisku w Kairze (CAI). Jest to pierwsza dostawa tego typu samolotu dla egipskiej linii lotniczej, która ma siedem takich maszyn w portfolio zamówień.
EgyptAir otrzymuje pierwszy samolot Airbus
Dostawa ta oznacza, że EgyptAir jest pierwszym operatorem samolotów Airbus w Afryce. Linia zamierza wykorzystać swój nowy samolot na trasach w Afryce, Europie i na Bliskim Wschodzie. Lot z Niemiec do Egiptu był obsługiwany przy użyciu kombinacji 34% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), aby zachęcić do dekarbonizacji w lotnictwie. Samoloty Airbus mogą obecnie działać z wykorzystaniem do 50% SAF, czyli kombinacji surowców, takich jak zużyty tłuszcz, olej i smary. W porównaniu do zwykłych paliw kopalnych w paliwie lotniczym emisja CO2 jest o 80% mniejsza.
EgyptAir dołącza tym samym do listy operatorów Airbusa A321neo na całym świecie. Linie Air New Zealand otrzymały niedawno swój trzeci samolot A321neo, który będzie wykorzystywany w operacjach krajowych pomiędzy Auckland, Wellington, Christchurch, Dunedin i Queenstown. Konfiguracja Air New Zealand A321neo to konfiguracja jednoklasowa z 217 miejscami. Również przewoźnik Hawaiian Airlines (HA) planuje wykorzystać swoje A321neo na nowej trasie pomiędzy Honolulu Daniel K. InouyeInternationalAirport (HNL) do Rarotonga International Airport (RAR) na Wyspach Cooka.
AerCap has delivered the first new @Airbus #A321neo to @EGYPTAIR making the airline the first African operator of the aircraft. The delivery flight from Hamburg to Cairo was powered by 34% #SustainableAviationFuel blend. #WeAreAerCap #NeverStandStill #sustainability #SAF #ESG pic.twitter.com/sdJ4hJaldC
— AerCap (@AerCapNV) February 27, 2023
Czytaj też: Samolot Mrija odbudowany! Niestety na razie tylko wirtualnie
Zrównoważone paliwa lotnicze coraz bardziej popularne
SAF odnotowały w ostatnich latach wzrost zainteresowania ze strony linii lotniczych. W 2016 r. były wykorzystywane w zaledwie 500 lotach rocznie natomiast w 2021 r. w prawie 450 000. Wytyczne IATA szacują, że SAF mogłyby przyczynić się do około 65% redukcji emisji wymaganej do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. Zrównoważone paliwo jest produkowane przy użyciu olejów odpadowych, tłuszczów, roślin niespożywczych i materiałów syntetycznych. Jego zrównoważony charakter wynika z zastosowania surowców, które nie wpływają na degradację lasów, żywności czy zasobów wodnych. W trakcie cyklu życia biogennych surowców do produkcji paliwa, emisja dwutlenku węgla jest ponownie pochłaniana przez rośliny, co zmniejsza emisje lotnicze nawet o 80%.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze