Rekordowy rok Panattoni w Polsce. Transakcje z InPostem i Zalando
Europejski deweloper Panattoni poinformował o rekordowym wzroście wynajmu powierzchni na polskim rynku w ubiegłym roku. Firma Panattoni w Polsce podpisała około 300 umów najmu na łączną powierzchnię ponad 3,2 miliona metrów kwadratowych, czyli o 1 milion metrów kwadratowych więcej niż rok wcześniej.
Panattoni w Polsce z rekordem
Wśród klientów dewelopera są między innymi firmy, takie jak Zalando, LPP, Media Expert, Carrefour, DHL, DB Schenker, InPost, Solaris czy Action. Wolumen podpisanych przez firmę umów na wynajem sięgnął 3 257 659 metrów kwadratowych, czyli ponad 50% więcej niż rok wcześniej. Panattoni w Polsce dostarczył w ubiegłym roku 1,8 miliona metrów kwadratowych potwierdzonych certyfikacją BREEAM, a kolejne 2,8 miliona metrów kwadratowych jest w budowie.
Sektor magazynowy w Polsce pędzi, bijąc kolejne rekordy popytu i podaży. Sprzyja mu rozkwit e-commerce i chęć posiadania centrów dystrybucyjnych jak najbliżej konsumenta oraz trend nearshoring’u zwiększający aktywność produkcyjną w całej Europie. To sprawiło, że rok 2021 był przełomowy dla Panattoni i branży. Na koniec 2021 mieliśmy w budowie blisko 2,4 miliona metrów kwadratowych, a zrealizowana przez Panattoni powierzchnia przekroczyła w Polsce 10,3 miliona metrów kwadratowych – mówi Robert Dobrzycki, CEO & Co-Owner Panattoni.
Czytaj też: InPost buduje nową fabrykę Paczkomatów
Panattoni w Polsce robi biznesy z ,,Wielką Piątką”
Do największych transakcji Panattoni w Polsce należą wynajem powierzchni 146 000 metrów kwadratowych dla Zalando w Bydgoszczy, 105 000 metrów kwadratowych dla DHL Supply Chain i Zalando pod Poznaniem, 82 000 metrów kwadratowych w Gorzyczkach, 78 000 metrów kwadratowych dla ID Logistics we Wrocławiu pod obsługę sektora e-commerce oraz ponad 134 000 metrów kwadratowych dla LPP w dwóch lokalizacjach. Deweloper podpisał także kilkanaście umów z InPostem, wchodząc jednocześnie na nowe rynki, między innymi w Głogowie, Koluszkach i Siedlcach.
Z tych danych widać, że klienci byli zainteresowani każdym rynkiem. Oczywiście najwięcej umów dotyczyło tak zwanej „Wielkiej Piątki”, ale najemców przyciągały również rynki wschodzące i ściana zachodnia, która staje się nową bramą do obsługi rynku niemieckiego. Zróżnicowana była także wielkość wynajmowanej powierzchni – od zaledwie 1 000 metrów kwadratowych po blisko 150 000 metrów kwadratowych – dodaje Robert Dobrzycki.
Czytaj też: Panattoni sprzedało centrum Amazon w Świebodzinie za 165 mln euro
Znajdziesz nas w Google NewsPanattoni wybuduje obok Rzeszowa magazyn dla odzieżowej marki LPP
5 Komentarze