LotniczyTransport
Gorące newsy

Pakistańskie linie lotnicze mają nadzieję, że UE cofnie zakaz lotów

Pakistańskie linie lotnicze otrzymały zakaz lotów po skandalu z fałszowaniem licencji pilotów

Urzędnicy pakistańskiego urzędu regulacji lotnictwa podjęli rozmowy z władzami europejskimi w celu wznowienia bezpośrednich lotów Pakistan International Airlines na kontynent. Pakistańskie linie lotnicze otrzymały zakaz lotów w europejskiej przestrzeni powietrznej po skandalu w 2020 roku związanym z fałszowaniem licencji pilotów.

Pakistańskie linie lotnicze walczą, by cofnąć zakaz lotów

Urzędnicy pakistańskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA) spotkali się z przedstawicielami Urzędu Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) i Komisji Europejskiej (KE), by zbadać możliwość wznowienia lotów linii Pakistan International Airlines (PIA) do Europy. Przypomnijmy, że pakistańskie linie lotnicze otrzymały zakaz lotów po skandalu w 2020 roku związanym z fałszowaniem licencji pilotów.

CAA było reprezentowane przez pięcioosobową delegację, w skład której wchodzą zastępca dyrektora ds. ogólnych regulacji (DDG), dyrektor ds. zdatności do lotu (DAW), dyrektor ds. personelu i licencji (DPEL), dyrektor ds. standardów lotu (DFS) oraz dodatkowy dyrektor działu prawnego (ADLD).

Urzędnicy CAA mieli sesję online z urzędnikami EASA przez prawie osiem godzin i poinformowali ich o postępach poczynionych przez PIA w przygotowaniach do wznowienia lotów do Europy. Niektóre z omawianych spraw dotyczyły kwestii związanych z licencjonowaniem, rejestracją i nadzorem. Po tej wizycie oczekuje się, że delegacja KE odwiedzi Pakistan na początku przyszłego roku, zanim podejmie decyzję w sprawie zakazu.

Czytaj też: Brytyjski przewoźnik Jet2 zamawia 35 samolotów Airbus A320neo

Problemy pakistańskich linii lotniczych

Pakistańskim lotnictwem komercyjnym wstrząsnął wielki skandal w 2020 roku, kiedy okazało się, że 262 z 860 pilotów w kraju (30%) miało nieprawidłowe licencje. Były to zarówno niezgodności w dokumentach, jak i licencje, które były jawnie sfałszowane.

Okazało się, że wielu przyszłych pilotów płaciło innym za zdawanie egzaminów w ich imieniu, w następstwie czego PIA uziemiła 150 pilotów, którzy jej zdaniem byli w to zamieszani. Pomimo zwolnienia niektórych przestępców, EASA wydała w czerwcu zakaz dla działalności linii lotniczej na terenie Europy. Od tego czasu władze pakistańskie próbują przekonać władze europejskie do zniesienia zakazu. Początkowo mieli nadzieję, że zostanie on cofnięty na początku tego roku.

Oprócz strat, z jakimi boryka się PIA, zakaz zaczął wpływać także na przyszłość slotów na londyńskim lotnisku Heathrow (LHR). PIA ma 10 slotów w LHR na sezon zimowy 22/23, a szefowie lotniska w przeszłości wyrażali chęć anulowania jej slotów. Aby uratować cenne prawa, PIA zdecydowała się podnająć siedem slotów na Heathrow dwóm różnym liniom lotniczym – Turkish Airlines i Kuwait Airways. Umożliwi to PIA uniknięcie utraty slotów z powodu przepisów o niepełnym wykorzystaniu.

Czytaj też: Nadchodzące zmiany klimatyczne zepchną miliony rodzin w ubóstwo [RAPORT ONZ]

Nie powinniśmy skazywać lotniska w Radomiu na porażkę. Na ewentualną krytykę przyjdzie czas

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button