LotniczyTransport

Chiny planują najdłuższy bezpośredni lot! Potrwa ponad 17 godzin!

Obecnie trasa jest obsługiwana przez 777-300ER, ale od stycznia chiński przewoźnik powróci do używania 747-8

Najdłuższy nieprzerwany lot Boeingiem 747 potrwa teraz ponad 17 godzin. Jednakże to jest 'tylko’ czwarty najdłuższy bezpośredni lot na świecie pod względem odległości. 

Najdłuższy bezpośredni lot Boeingiem 747

Air China będzie obsługiwać najdłuższy – pod względem czasu – bezpośredni regularny pasażerski lot Boeingiem 747. To podróż z Nowego Jorku JFK z powrotem do Pekinu Capital trwająca aż 17 godzin i 10 minut. Mimo że to najdłuższy lot pod względem czasu, zajmuje tylko czwarte miejsce pod względem odległości.

Czytaj też: Jak będą wyglądać relacje handlowe Zachodu z Chinami? Ekonomiści podzieleni

Analiza danych OAG i Cirium pokazuje, że trasa ta stała się najdłuższym blokiem czasowym spośród wszystkich planowanych tras pasażerskich samolotów 747-400 lub 747-8 na świecie. Blok czasowy 17 godzin i 10 minut obejmuje czas podczas postoju maszyny na obu lotniskach, czas trwania samego lotu oraz czas na krótkie opóźnienia.

Jak informuje portal Simple Flying, obecnie trasa Pekin-JFK jest obsługiwana przez 777-300ER, ale od 1 stycznia chiński przewoźnik powróci do używania samolotu 747-8. Trasa o długości 11 004 km będzie nadal obsługiwana trzy razy w tygodniu, ale ponownie będzie bezpośrednia w obie strony.

Czytaj też: Rusza połączenie z Chile. To jedna z najdłuższych tras Boeinga 

Trasa pod koniec października przeszła z bezpośredniego lotu na międzylądowanie w Los Angeles, tuż po tym, jak linie lotnicze na półkuli północnej przejęły rozkłady lotów zimowych. Przyszłe 17 godzin i 10 minut są zdecydowanie lepsze i bardziej konkurencyjne niż obecne 23 godziny przez Kalifornię.

Najdłuższe loty pasażerskie

Jak informuje portal Simple Flying, od stycznia 2024 roku najdłuższe na świecie bezpośrednie pasażerskie trasy samolotów 747, niezależnie od częstotliwości, wersji samolotu, kierunku, sezonowości czy innych czynników, prezentują się następująco:

  • 11,510 km: Seul Incheon do Atlanty, Korean Air, Boeing 747-8 (maks. 15 godzin 55 minut blok),
  • 11,479 km: Frankfurt do Buenos Aires, Lufthansa, Boeing 747-8 (13 godzin 50 minut),
  • 11,114 km: Seul Incheon do JFK, Korean Air, Boeing 747-8 (15 godzin 45 minut),
  • 11,004 km: JFK do Pekinu, Air China, Boeing 747-8 (17 godzin 10 minut),
  • 10,281 km: Frankfurt-Singapur, Lufthansa, Boeing 747-8 (13 godzin 15 minut).

Być może niedługo chiński przewoźnik będzie korzystał przy tego typu trasach z chińskiego Comac C919, który ma być bezpośrednim konkurentem dla Airbusa i Boeinga. Comac C919, który został wprowadzony na rynek pod koniec maja 2023 roku, dotąd nie posiadał innych wariantów. To się zmieni, a Comac przedstawił na targach lotniczych i kosmicznych w Szanghaju aż dwa warianty C919, dostosowane do potrzeb chińskiego rynku.

Certyfikacja MAX-ów utrudniona? Agencja zmienia politykę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button