Zmiana władzy często, a niemal prawie zawsze wiąże się ze zmianami w państwowych spółkach. Nie inaczej jest na kolei. Walne Zgromadzenie PKP Intercity zatwierdziło decyzję o odwołaniu dotychczasowego Zarządu Spółki. Powyborcze zmiany w PKP Intercity skutkowały wymianą prezesa, wiceprezesa i członków zarządu.
Duże zmiany w PKP Intercity
Walne Zgromadzenie zatwierdziło zmiany w zarządzie PKP Intercity. Z Zarządu Spółki odwołani zostali dotychczasowy prezes Marek Chraniuk, wiceprezes Tomasz Gontarz oraz członkowie zarządu Jarosław Oniszczuk, Artur Resmer i Krzysztof Świerczek. Ich miejsce zajmą Janusz Malinowski, powołany na stanowisko prezesa zarządu, Dagmara Zawadzka, powołana na stanowisko wiceprezesa zarządu oraz Marcin Karasiński i Adam Wawrzyniak, nowi członkowie zarządu.
Czytaj też: PKP Intercity ograniczyło opóźnienie! Czyli jednak się da? No popatrz pan
Janusz Malinowski jest absolwentem Politechniki Radomskiej na wydziale transportu oraz Politechniki Warszawskiej na kierunku zarządzania w transporcie kolejowym. Posiada niemal 40 lat doświadczenia w kwestii kolejnictwa. Ma również doświadczenie w zarządzaniu PKP Intercity, bowiem w latach 2011 – 2014 już był prezesem spółki i nadzorował realizację kluczowych projektów inwestycyjnych związanych z rozwojem taboru, takich jak zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym pociągów Pendolino. Później, od prawie siedmiu lat sprawował funkcję prezesa zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, wcześniej zajmując stanowisko członka zarządu tej samej spółki. Był odpowiedzialny między innymi za wprowadzenie systemu integracji biletowej oraz informacji pasażerskiej między ŁKA i miastem Łódź, a także opracowanie strategii handlowej i inwestycyjnej, szczególnie w kontekście rozwoju taboru.
W czerwcu 2015 rozpoczęła się moja przygoda z @KolejLodzkie, dzisiaj przyszedł czas podsumowań i zarazem pożegnań. Dziękuję wszystkim za te wspólne lata, pomoc i współudział w budowie i rozwoju #ŁKA Do zobaczenia🙂 @RynekKolejowy @radiolodz @JakMajewski @Miasto_Lodz @lodzkiePL pic.twitter.com/ASCnmSYT1z
— Janusz Malinowski (@J_Malinowski) April 18, 2024
Stanowiska obejmą osoby z doświadczeniem
Z kolei nowa wiceprezes PKP Intercity, Dagmara Zawadzka ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie finansów, ze szczególnym uwzględnieniem sektorów transportowego i paliwowego. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej oraz Aarhus School of Business. Dodatkowo, odbyła stypendium na California Polytechnic University i ukończyła studia podyplomowe z zakresu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej w SGH, posiadając również tytuł CFA. Do 2011 roku pracowała jako doradca finansowy, realizując różnorodne projekty takie jak IPO, M&A oraz oceny projektów inwestycyjnych, m.in. w PricewaterhouseCoopers. Następnie związała się z grupą PKN Orlen, gdzie zajmowała się projektami strategicznymi. W latach 2015-2016 pełniła funkcję kierownika działu Finansów i Zakupów w PKP Intercity, aktywnie uczestnicząc w procesie restrukturyzacji spółki, co przyczyniło się do ponownego osiągnięcia rentowności. Później pracowała w Banku Gospodarstwa Krajowego, gdzie była członkiem Komitetu Kredytowego oraz kierowała przedstawicielstwem banku w Londynie. W latach 2020-2021 była zaangażowana w projekty dotyczące otoczenia lotniska w Centralnym Portu Komunikacyjnym.
Walne Zgromadzenie PKP Intercity S.A. podjęło decyzję o odwołaniu 19 kwietnia 2024 roku z pełnienia funkcji dotychczasowy Zarząd Spółki PKP Intercity oraz powołało nowego prezesa, wiceprezes oraz członków zarządu PKP Intercity S.A. Od 19 kwietnia 2024 r. prezesem zarządu PKP… pic.twitter.com/bhpHUzGA02
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) April 19, 2024
A kim są nowi członkowie zarządu? Marcin Karasiński ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim w zakresie zarządzania i marketingu oraz studia podyplomowe w dziedzinie integracji europejskiej. W 2012 roku zdobył dyplom Master of Business Administration (MBA) na Uniwersytecie Gdańskim, ukończywszy studia menedżerskie Executive MBA. W 2023 roku uzyskał tytuł menedżera biznesu w EY Academy of Business. Od 2011 roku związany był z PKP Intercity, gdzie pełnił szereg różnych funkcji. Wcześniej pracował jako dyrektor projektu w PKP S.A. i jako główny specjalista w PKP Przewozy Regionalne.
Czytaj też: Polska najwięcej zyskała na obecności w UE [BADANIE]
Z kolei Adam Wawrzyniak jest absolwentem Wydziału Elektrotechniki Politechniki Łódzkiej. W 2019 roku ukończył szkolenia Training session on high-speed railway systems, level 2 – UIC & FEE & RENFE w Madrycie oraz Training session on high-speed railway systems, level 1 – UIC w Paryżu. Od 2011 do 2024 roku pracował w PKP Intercity, awansując od stanowiska specjalisty do zastępcy dyrektora biura taboru, a następnie pełnił funkcję pełnomocnika Zarządu ds. Systemu Zarządzania Utrzymaniem. W trakcie pracy w biurze taboru wprowadził do eksploatacji trzy floty elektrycznych zespołów trakcyjnych: PESADart, Flirt i Pendolino. Dodatkowo, nadzorował wdrożenie 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz modernizację 14 istniejących. Ponadto, odpowiadał za implementację Systemu Zarządzania Utrzymaniem (MMS) w PKP Intercity.
To będzie największa inwestycja Intercity w Przemyślu! Wiemy, kto będzie wykonawcą