DrogowyTransport

Patrzcie jaki długi! Gigantyczne trolejbusy już jeżdżą w Pradze

Gigantyczne trolejbusy zostaną umieszczone w zajezdni Řepy w Pradze

Praga rozpoczęła homologację pierwszego 24-metrowego trolejbusu Škoda Solaris 24m. Stał się on najdłuższym pojazdem komunikacji miejskiej w Czechach. Po zakończeniu niezbędnych testów, od marca gigantyczne trolejbusy będą łączyć Veleslavín w Pradze z Lotniskiem Václava Havla.

Nowe trolejbusy w Pradze

Nowa linia trolejbusowa otrzyma numer 59, a łącznie do lutego 2024 roku do Pragi dostarczonych zostanie 20 tych trójczłonowych trolejbusów. Testy bez pasażerów rozpoczęły się w czwartek po południu. Przeprowadzane są na jednej z dotychczasowych tras trolejbusowych w Pradze, z Palmovky do Miškovic. Obecnie na tej trasie odbywają się również testy z pasażerami za pomocą standardowych, długich trolejbusów przegubowych SOR na linii 58.

Mamy zamiar jeździć trolejbusem non-stop od piątku w ramach homologacji, czyli przez trzy zmiany. Musimy najpierw przejechać 5 950 km, mamy nadzieję, że uda nam się to zrobić w ciągu 2-3 tygodni – powiedział rzecznik przedsiębiorstwa transportowego, Daniel Šabík.

Czytaj też: Powstała pierwsza od 15 lat czeska lokomotywa elektryczna

Jak informuje portal Zdopravy, gigantyczne trolejbusy zostaną umieszczone w zajezdni Řepy w Pradze, gdzie budowana jest dla nich infrastruktura zasilająca i powiększone miejsca postojowe. Drugi egzemplarz Škoda Solaris 24m dotrze do Pragi w styczniu.

Elektryczny transport

Praga obecnie kończy trasę do lotniska. Od Veleslavína do starego lotniska w Ruzyně pojazdy będą zasilane z trakcji, a pozostały odcinek do terminali 1 i 2 będzie obsługiwany dzięki wbudowanym akumulatorom. Według producenta, w pełni naładowane pojazdy są zdolne do przejechania na napędzie bateryjnym nawet 12 kilometrów.

Czytaj też: Inflacja w Europie – Czechy, Węgry i Słowacja z wyższą od Polski

Jak informuje portal Zdopravy, trójczłonowy trolejbus z pięcioma dwuskrzydłowymi drzwiami może pomieścić do 179 pasażerów. Pojazd jest czteroosiowy z napędem na drugiej i trzeciej osi. Cała przestrzeń przeznaczona dla stojących pasażerów w trolejbusie jest w 100% niskopodłogowa, a wnętrza pojazdu są bezstopniowe.

Podesty i stopnie pod siedzeniami w pojeździe zostały minimalizowane dla zapewnienia maksymalnej dostępności dla osób z ograniczeniami. Jak informuje portal Zdopravy, elektryczny pojazd posiada łącznie 52 miejsca siedzące.

Ciężarówki wreszcie przejadą! Ważna inwestycja w Lublinie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button