E-commerce

Amazon napędza działalność MŚP. Gigant szturmem bierze Niemcy

Amazon szacuje, że niemieckie MŚP stworzyły nie mniej niż 160 tysięcy miejsc pracy dzięki handlowi na wiodącym rynku

Mniejsze i średnie niemieckie przedsiębiorstwa (MŚP) aktywnie korzystają z platformy Amazon jako kanału sprzedaży, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. W ubiegłym roku 47 500 z tych firm działało na platformie Amazon, osiągając w Niemczech średnią wartość sprzedaży zagranicznej na poziomie stu tysięcy euro.

Amazon bije rekordy w Niemczech

Informacje te pochodzą z raportu dotyczącego aktywności sprzedażowej niemieckich MŚP, ujawnionego przez sam Amazon i odnoszącego się do roku 2022. Według tej Amazon, który dominuje w sektorze e-commerce w Niemczech i znacząco wpływa na sprzedaż offline w kraju, nigdy wcześniej tyle MŚP nie działało na jego platformie. Niemniej jednak nie jest jasne, ile niemieckich przedsiębiorców MŚP dołączyło w ubiegłym roku, aby ostatecznie osiągnąć ogólną liczbę 47 500 firm.

Jak informuje portal Ecommerce News, Amazon nie udostępnia danych dotyczących przychodów ani wzrostu przychodów dla ogólnych wyników sprzedaży niemieckich MŚP. Jednak firma twierdzi, że poprzez tę grupę sprzedawców w ubiegłym roku sprzedana została rekordowa liczba 725 milionów produktów. Dodatkowo Amazon poinformował, że przychody zagraniczne firm zaangażowanych w handel wzrosły o 10%, osiągając 4,75 miliarda euro.

Czytaj też: Absurd! Amazon zablokował konta europejskich sprzedawców!

Z danych wynika, że średni przychód zagraniczny niemieckich MŚP na Amazonie wynosi 100 tysięcy euro. Oczywiście, liczby dotyczące sprzedaży międzynarodowej wśród tej grupy małych i średnich przedsiębiorców znacząco się różnią. Na przykład 3800 niemieckich sprzedawców MŚP osiągnęło ponad 1 milion euro przychodu tylko na Amazonie, podczas gdy wiele innych firm ma mniejszą skalę działalności.

Nowe miejsca pracy

Jak informuje portal Ecommerce News, Amazon szacuje, że niemieckie MŚP stworzyły nie mniej niż 160 tysięcy miejsc pracy dzięki handlowi na wiodącym rynku. Firma oferuje niemieckim przedsiębiorcom wsparcie sprzedażowe, kursy i podcasty, aby pomóc i ułatwić ich wzrost, także na arenie międzynarodowej. W tym roku Amazon uruchomił Europejski Akcelerator Rozwoju, umożliwiając sprzedawcom dotarcie do klientów w całej Europie „po dwóch kliknięciach w ciągu trzech dni”. Do końca 2022 roku trzy spośród czterech niemieckich MŚP na Amazonie sprzedawały również towary klientom poza krajowym rynkiem.

Czytaj też: Amazon ostrzega: Nie wrócisz z pracy zdalnej, nie dostaniesz awansu

Naszym celem jest, aby MŚP były pewne siebie i odnosiły sukcesy w całej Europie w świecie cyfrowym. A rekord eksportu w trudnym otoczeniu pokazuje, że zrobiliśmy kolejny dobry krok w tym kierunku – mówi Xavier Flamand, Wiceprezes Amazon Europe Seller Services.

Amazon wprowadza dostawy dronami w Europie!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button