Linia lotnicza planuje wydać 950 milionów dolarów na obiekt o powierzchni miliona metrów kwadratowych.
Emirates wybudują mega-hub na lotnisku Dubai World Central
Linie Emirates zamierzają wybudować mega-hub obsługi technicznej o wartości 950 milionów dolarów na lotnisku Dubai World Central, który będzie największym i najbardziej zaawansowanym tego rodzaju obiektem obsługiwanym przez linię lotniczą.
Jak informuje portal Simple Flying, mega-hub na Dubai World Central będzie obejmować dziewięć hangarów, które pomieszczą samoloty Airbus A380, a także warsztaty obsługowe, magazyny, budynki administracyjne oraz obiekt do uruchamiania silników linii Emirates.
Czytaj też: Emiratczycy kupują Airbusy, ale kręcą nosem w sprawie silników
Mega-hub obsługi technicznej nie będzie używany tylko przez Emirates, ale również zostanie zaprojektowany z dodatkową przepustowością, aby obsługiwać inne linie lotnicze i tworzyć wyspecjalizowane miejsca pracy technicznej, dodając wartość dla gospodarki Dubaju.
Według linii lotniczej, obiekt ten będzie „największym i najbardziej zaawansowanym tego rodzaju obiektem obsługiwanym przez linię lotniczą” i ma zostać otwarty w 2027 roku.
We've just announced a massive US$950 million investment to build a new ultra-modern engineering facility at Dubai World Central. https://t.co/kyY9ySs4C4 pic.twitter.com/DMwoKqXjUx
— Emirates (@emirates) November 14, 2023
Dubai World Central głównym lotniskiem w Dubaju?
Mimo że obecnie jest to głównie lotnisko pomocnicze zaledwie kilku przewoźników, lotnisko Dubai World Central ma potencjał stać się głównym lotniskiem Dubaju w przyszłości. Plan zakłada, że pewnego dnia linia lotnicza Emirates przeniesie całą swoją operację do DWC.
Dwa lata temu prezes linii lotniczej, Tim Clark, powiedział Simple Flying, że to kwestia “kiedy”, a nie “czy”. Chociaż na zdjęciach satelitarnych można dostrzec zarys przyszłych terminali, prace są dalekie od zakończenia.
Nowy obiekt umożliwi Emirates całkowitą samowystarczalność w zakresie konserwacji, napraw, remontów (MRO) i wszystkich wymagań inżynieryjnych dotyczących naszej floty samolotów. Stworzy tysiące miejsc pracy wysoko wykwalifikowanych techników i dodatkową wartość dla gospodarki Dubaju – skomentował szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Przewodniczący i Dyrektor Generalny Grupy Emirates.
Czytaj też: Kształtowanie się cen paliw a ryzyka globalne
Jak informuje portal Simple Flying, działalność związana z konserwacją będzie nadal prowadzona przez Emirates na lotnisku Dubai International Airport (DXB), a przynajmniej na razie. Ostatecznie jednak wydaje się, że wszelkie prace w końcu zostaną przeniesione do DWC zgodnie z ogólną strategią linii lotniczej.
Prace budowlane nad pierwszym etapem mają ruszyć w 2024 roku i zakończyć się w 2027 roku. Przewidziano możliwość dalszej rozbudowy, potencjalnie podwajając pojemność w drugim etapie, zgodnie z rozwojem floty Emirates i wymaganiami operacyjnymi – skomentował Ali Mubarak Al Soori, Wiceprezes Wykonawczy Grupy Emirates ds. obiektów, zarządzania projektami, zakupów grupowych i łańcucha dostaw.
Jeden komentarz