PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport

Emiratczycy kupują Airbusy, ale kręcą nosem w sprawie silników

Samoloty A350-900 zostaną wykorzystane do długodystansowych misji

Linie Emirates zwiększają swoje zamówienie na Airbusy A350-900. Decyzja ta jest zaskoczeniem, zwłaszcza po tym, jak prezes linii lotniczej określił silniki A350 jako 'wadliwe’.

Emirates powiększają zamówienie na Airbusy

Emirates złożyło zamówienie na dodatkowe Airbusy A350-900 podczas Dubai Airshow, zwiększając łączną liczbę zamówionych tego typu maszyn do 65. Wśród zamówionych 15 maszyn brakuje jednak wersji A350-1000, co sugeruje niezadowolenie linii Emirates z wydajności silników Rolls-Royce Trent. Jak informuje portal Simple Flying, samoloty A350-900 zostaną wykorzystane do długodystansowych misji o czasie lotu do 15 godzin z Dubaju, rozpoczynając swoją służbę w lipcu 2024 roku.

Czytaj też: Samolot Emirates uderzył w drona! Skrzydło maszyny uszkodzone

A350-900 uzupełnią naszą flotę i z przyjemnością ogłaszamy dodatkowe zamówienia na ten typ samolotu. Planujemy wykorzystać nasze A350 do obsługi nowych rynków, w tym misji długodystansowych o czasie lotu do 15 godzin z Dubaju – przekazał w oświadczeniu dla prasy szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, CEO linii lotniczej.

Linie niezadowolone z silników Rolls-Royce’a

Brak wersji -1000 wśród zamówionych maszyn nie dziwi, zwłaszcza po tym, jak prezes Emirates, Tim Clark, powiedział reporterom, że nie jest zadowolony z wydajności większych silników A350. Na niewielkiej konferencji prasowej z udziałem Simple Flying, Clark stwierdził, że silnik Rolls-Royce Trent XWB-97 nie spełnia jego oczekiwań w przypadku modelu A350-1000.

Gdyby silnik robił to, czego chcemy, a Rolls-Royce i Airbus wiedzą, czego chcemy, wtedy ponownie rozważylibyśmy Airbusa A350-1000 w kontekście naszej floty – stwierdził.

Szczegółowo opisał, że silniki osiągają tylko około jednej czwartej liczby cykli, których wymaga Emirates. Rolls-Royce zaznaczył, że ciągle inwestuje w swoje silniki, wprowadzając ulepszenia na przestrzeni ich eksploatacji, a to dotyczy również modelu XWB-97 na A350-1000.

Czytaj też: Kształtowanie się cen paliw a ryzyka globalne

Jak informuje portal Simple Flying, prezes wydawał się jednak zadowolony z osiągów silników dla modelu A350-900, zaznaczając, że pierwszy samolot tego typu dotrze do Dubaju w lipcu 2024 roku, rozpoczynając służbę na szczycie letniego sezonu.

Tajwański przewoźnik składa ogromne zamówienie na nowe Airbusy

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button