LotniczyTransport

Z Kanady prosto do Europy. Przewoźnik uruchamia nową trasę

Nowe połączenia będą obsługiwane przez Boeingi 737 MAX 8

WestJet dodaje do swojej siatki połączeń aż 7 nowych tras, które będą obsługiwane samolotami Boeing 737 MAX. Niektóre połączenia z Kanady do Europy były obsługiwane wcześniej, ale dwie trasy są zupełnie nowe: Calgary-Keflavik i Halifax-Edynburg.

WestJet dodaje połączenia z Kanady do Europy

WestJet dodaje nowe połączenia z Kanady do Europy, obsługiwane przez Boeingi 737 MAX 8. Analiza rozkładów lotów przy użyciu Cirium pokazuje, że WestJet wcześniej obsługiwał już pięć z dodanych tras, głównie latem 2022 roku, ale zdecydował się skoncentrować na Calgary. Są to proste wznowienia połączeń, których wcześniej nie planowano przywracać.

Dwie z tras są jednak zupełnie nowe: Calgary-Keflavik i Halifax-Edynburg. Jak informuje portal Simple Flying, wcześniej WestJet latał z Halifax do Glasgow do 2022 roku, ale zakończył obsługę tego miasta, skupiając się na Edynburgu. To kolejny element w konfrontacji Edynburga z Glasgow w kategorii połączeń z Ameryką Północną.

  • Toronto do Dublina: 1 marca 2024; codziennie ← ostatnio obsługiwane w 2022 roku
  • Halifax do Londynu Gatwick: 28 kwietnia 2024; cztery razy w tygodniu ← ostatnio obsługiwane w 2022 roku
  • St. John’s do Londynu Gatwick: 1 maja 2024; trzy razy w tygodniu ← ostatnio obsługiwane w 2017 roku
  • Toronto do Edynburga: 14 maja 2024; codziennie ← ostatnio obsługiwane w 2022 roku
  • Calgary do Keflavika: 15 maja 2024; cztery razy w tygodniu ← wcześniej nieobsługiwane
  • Halifax do Dublina: 19 czerwca 2024; cztery razy w tygodniu ← ostatnio obsługiwane w 2022 roku
  • Halifax do Edynburga: 20 czerwca 2024; trzy razy w tygodniu ← wcześniej nieobsługiwane
WestJet dodaje nowe połączenia z Kanady do Europy. Do Lizbony też chce latać 
GCMap

Czytaj też: Oto najbardziej dochodowe trasy lotnicze. Jak zmienia się branża?

Nowe trasy WestJet

Oprócz nowych tras, przewoźnik wzmocni trasę Calgary-Edynburg, wprowadzoną w maju 2023 roku. W przyszłym roku zostanie ona wzmocniona do czterech lotów tygodniowo samolotami Boeing 787-9, w porównaniu do trzech obecnie. Sezonowa trasa, która nigdy wcześniej przed 2023 rokiem nie była obsługiwana, odnotowała wystarczająco dobre wyniki, aby ją rozbudować.

Nie wszystko jednak jest idealne. Przewoźnik zawiesił bowiem trasę Calgary-Londyn Gatwick, uruchomioną w maju 2016 roku, kiedy WestJet korzystał z samolotów 767-300ER. Funkcjonowała codziennie w tym sezonie letnim, a teraz operacje z Calgary do Londynu obejmują tylko loty na Heathrow.

Jak informuje portal Simple Flying, gdyby nie wznowienie połączeń z Halifaxem i St. John’s, WestJet zrezygnowałaby z Gatwick, aby skonsolidować się na najbardziej ruchliwym lotnisku w Wielkiej Brytanii. Logiczne jest, że prawdopodobnie obsługiwałoby tylko Heathrow, gdyby uzyskało więcej slotów na inne trasy.

Czytaj też: Deflacja w UE – już w trzech krajach ceny są niższe niż przed rokiem

Jedenaście miesięcy temu dyrektor strategii handlowej linii lotniczej chwalił się zaletami rezygnacji z wszelkich długodystansowych lotów z Calgary, aby skoncentrować się na głównym węźle i ustabilizować oraz rozwijać działalność. Jednak teraz sytuacja uległa zmianie. Linia lotnicza złożyła wniosek o przydzielenie slotów na obsługę Lizbony, ale portugalska stolica jest znana z ograniczonej dostępności slotów.

Egipski przewoźnik wynajmie kilkanaście Boeingów

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button