LotniczyTransport

Cargojet sprzeda nowe frachtowce! Stagnacja rynku się pogłębia

Z powodu stagnacji na rynku przewozów towarowych, Cargojet sprzeda cztery nowe frachtowce Boeing 757

Cargojet sprzeda swoje nowe frachtowce B757 i zawiesza plan konwersji samolotów 767. Kanadyjski przewoźnik chce ograniczyć wydatki inwestycyjne z powodu stagnacji na rynku cargo.

Cargojet sprzeda swoje frachtowce

Cargojet, operator krajowej sieci transportu lotniczego w Kanadzie dla firm e-commerce oraz usług międzynarodowych, zaostrza działania ograniczające rozbudowę floty. Wiceszef ds. finansów Scott Calver poinformował, że firma ma nadmiar samolotów cargo. Z powodu stagnacji na rynku przewozów towarowych, Cargojet sprzeda cztery nowe frachtowce Boeing 757.

Jak informuje portal FreightWaves, maszyny zostały niedawno przekształcone na samoloty towarowe i przeszły remont silników. Koszt przebudowy 757 na fracht wynosi około 5,2 miliona dolarów, nie licząc dodatkowych milionów za sam zakup.

Do czasu sfinalizowania sprzedaży samoloty mogą nadal zostać wynajęte przez inne linie lotnicze i będą nadal wykorzystywane do pracy czarterowej – dodał Calver.

Cargojet sprzeda nowe frachtowce! Stagnacja na rynku się pogłębia
Cargojet

Czytaj też: Szef Ryanair dał ultimatum Boeingowi! Chodzi o grube pieniądze

Cargojet notuje straty

Decyzja o sprzedaży podjęta została po wcześniejszym zaniechaniu procesu konwersji czterech pasażerskich samolotów Boeing 777-300 na maszyny cargo. Jeden z samolotów został sprzedany latem ze 1,6-milionową stratą, a dwa kolejne zostały sprzedane jesienią. Maszyny uległy poważnym uszkodzeniom w wyniku gradobicia, co opóźniło ich sprzedaż.

Jak informuje portal FreightWaves, Cargojet otrzymał 8,8 miliona dolarów z tytułu ubezpieczenia, ale kwota ta nie pokryła w pełni kosztów napraw. Czwarty samolot Boeing 777-300 nigdy nie został zakupiony. Zarząd ogłosił również, że wstrzymane zostały plany przekształcenia dwóch posiadanych samolotów pasażerskich Boeing 767.

Czytaj też: USA w obliczu 1 biliona dolarów rocznych kosztów obsługi długu!

Cargojet posiada 39 samolotów w swojej flocie, a ponad połowa z nich to średnie frachtowce Boeing 767. Do końca roku liczba samolotów wzrośnie do 41, gdy dwa zakupione pasażerskie Boeingi 757 zostaną całkowicie przekształcone w maszyny cargo. Kanadyjski przewoźnik kontynuuje przekształcanie czterech samolotów pasażerskich Boeingów 777-200 w ramach umowy ze startupem lotniczym Mammoth Freighters. Cargojet będzie obsługiwać te samoloty dla DHL Express, jednego z głównych klientów i mniejszościowego udziałowca firmy.

Jednakże, jeśli Boeingi 757 zostaną sprzedane, liczba samolotów pozostanie prawie taka sama. Kierownictwo firmy wyraziło nadzieję na uzyskanie około 87 milionów dolarów ze sprzedaży, a jeśli nie znajdzie się nabywca, przewoźnik wykorzysta części z samolotów jako zapasowe komponenty dla pozostałych maszyn.

Kuehne+Nagel łączy siły, aby usprawnić obsługę ładunków cargo

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button