Nowy tunel drogowy w Andrespolu to rezultat wspólnej pracy PKP Polskich Linii Kolejowych oraz gminy Andrespol. Inwestycja jest częścią ogólnokrajowego projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” o wartości około 268 milionów złotych. Dzięki nowemu tunelowi zapewniono bezpieczny i płynny ruch drogowy pod torami linii kolejowych Łódź – Koluszki oraz Łódź – Dębica.
PKP zbuduje tunel w Andrespolu
Rozbudowa drogi pomiędzy Andrespolem a Bedoniem Przykościelnym ma poprawić bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, szczególnie na trasie łączącej Łódź z Warszawą. Tunel pod czterema torami w Andrespolu pozwoli na usprawnienie komunikacji drogowej oraz zastąpienie tradycyjnych przejazdów kolejowo-drogowych bezkolizyjnym skrzyżowaniem. W wyniku tych działań, kierowcy będą mogli swobodnie przekraczać tory kolejowe, unikając konieczności oczekiwania przed zamkniętymi rogatkami podczas przejazdu pociągu.
Inwestycja w Andrespolu usprawni przewozy na trasie Łódź – Koluszki oraz Łódź – Dębica i dalej w kierunku Warszawy. W całym kraju dzięki współpracy z samorządami i wykorzystaniu środków unijnych, budujemy sprawne przeprawy. Efektem realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego jest wzrost bezpieczeństwa w przewozach kolejowych i transporcie drogowym – stwierdził prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Ireneusz Merchel.
Czytaj też: Tunel w masywie Białożyńskiego Gronia przebity! S1 coraz bliżej
Wartość inwestycji to około 29,9 mln zł, z czego PKP PLK przeznaczy na ten cel 18,6 mln zł, a Gmina Andrespol 11,3 mln zł. Do końca tego roku powinny zakończyć się roboty budowlane w zakresie kolejowym.
Część większego projektu
Konstrukcja bezkolizyjnego węzła drogowego w Andrespolu stanowi część większego projektu realizowanego przez PKP PLK, którego głównym celem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa na skrzyżowaniach dróg i linii kolejowych. Projekt ten pozwoli na zastąpienie tradycyjnych przejazdów kolejowo-drogowych bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. PKP PLK współpracuje w jego realizacji z jednostkami samorządu terytorialnego oraz zarządcami dróg.
Budowa tunelu drogowego pod linią kolejową w aglomeracji łódzkiej to inwestycja, która wpisuje się w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa przez budowę dwupoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Dzięki współpracy PLK SA i władz samorządowych pasażerowie kolei, kierowcy, rowerzyści i piesi mogą korzystać z wygodnej i bezkolizyjnej komunikacji na styku drogi i torów – powiedział wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
W ramach projektu wybudowano już nowy wiadukt drogowy nad torami w Skierniewicach, a na początku września tego roku oddano do użytku tunel drogowy pod torami między Gałkowem Dużym a Gałkowem Małym. W ramach projektu zaplanowano budowę 20 bezkolizyjnych obiektów kolejowych na terenie tego województwa. Ponadto, bezpieczne skrzyżowania powstają jako część różnych projektów Krajowego Programu Kolejowego, które obejmują modernizację linii kolejowych, takich jak Poznań – Warszawa, Kraków – Rzeszów, Warszawa – Białystok oraz Warszawa – Lublin. Inwestycje są finansowane zarówno z budżetu krajowego, jak i w ramach unijnych programów projektowych.
Znajdziesz nas w Google NewsKolejna inwestycja na Kaszubach. Trasa Chojnice – Kościerzyna zmodernizowana