Trasa kolejowa Chojnice – Kościerzyna została zmodernizowana. Pasażerowie korzystają teraz z większego komfortu, wsiadając na odnowione perony w Powałkach, Raduniu i Lipuskiej Hucie. PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły modernizację łącznie dziewięciu przystanków i stacji na trasie.
Trasa Chojnice – Kościerzyna przeszła modernizację
Odnowiona trasa kolejowa nr 211 Chojnice – Kościerzyna przyciąga podróżnych. Nowo zmodernizowane perony w miejscowościach Powałki, Radunio i Lipuska Huta są już dostępne dla pasażerów. Od czerwca tego roku, podróżowanie pociągiem jest o wiele wygodniejsze na zmodernizowanych stacjach i przystankach w Męcikale, Żabnie koło Chojnic, Lubni, Dziemianach Kaszubskich, Kaliszu Kaszubskim i Brusach.
Kolej zmienia się na lepsze nie tylko w dużych aglomeracjach, ale także w mniejszych miejscowościach, co zachęca do korzystania z tego środka transportu – bezpiecznego, przewidywalnego i najbardziej ekologicznego – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Nowe perony zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchu, zapewniając wygodne ścieżki naprowadzające dla niewidomych i niedowidzących. Ponadto, zainstalowano wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco, a także czytelne gabloty z rozkładami jazdy i informacjami dla podróżnych. Całość jest oświetlona energooszczędnym oświetleniem, a na potrzeby rowerzystów zamontowano specjalne stojaki. W przypadku stacji Brusy, zabudowano nowy układ torowy z trzema rozjazdami, umożliwiając płynne zmiany toru dla pociągów.
Czytaj też: PKP ma niespodziankę! Bilety Intercity kupisz w Jakdojade
Rządowy program walczy z wykluczeniem komunikacyjnym
Koszty prac opiewają na kwotę 25 milionów złotych netto, a finansowane są one z funduszy dostępnych w ramach „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Dzięki środkom z „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” kolej staje się bliższa podróżnym także w woj. pomorskim. Przebudowane perony na trasie z Chojnic do Kościerzyny zyskały oczekiwany komfort obsługi, stając się bardziej dostępne także dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Celem rządowego programu jest walka z wykluczeniem komunikacyjnym, promowanie przyjaznych dla środowiska środków transportu oraz wsparcie krajowej gospodarki. Przygotowane projekty inwestycyjne mają na celu zapewnienie podróżnym dostępu do usług kolejowych na poziomie wojewódzkim i międzywojewódzkim, a na ich realizację przeznaczono kwotę przekraczającą 1 miliard złotych. W programie uwzględniono 314 lokalizacji na terenie całego kraju. Na liście głównej znajduje się 207 miejsc, a pozostałe 107 znajduje się na liście rezerwowej.
Czytaj też: Farmy fotowoltaiczne w Polsce pojawiają się jak grzyby po deszczu. Jest jednak jedno „ale”
W okresie od 2015 do 2021 roku, przy wykorzystaniu około 87 milionów złotych finansowanych ze środków budżetowych, PKP PLK przeprowadziły wymianę szyn i podkładów na odcinku trasy kolejowej numer 211 o długości 50 kilometrów pomiędzy Chojnicami a Lipuszem. Na tym obszarze dokonano także modernizacji nawierzchni na 60 przejazdach kolejowo-drogowych, a na 18 z nich zamontowano sygnalizację świetlną, co znacząco poprawiło poziom bezpieczeństwa. Dzięki tym inwestycjom pociągi pasażerskie mogą osiągać maksymalną prędkość do 120 km/h, co skutkowało skróceniem czasu podróży koleją z Chojnic do Kościerzyny o około 20 minut.
Jeden komentarz