
Grecka firma żeglugowa Neptune Lines ogłosiła zamówienie dwóch nowoczesnych jednostek przewożących samochody, specjalnie zaprojektowanych do obsługi swoich krótkich tras morskich. Nowe samochodowce typu 4,200 CEU DF PCTC zostaną zbudowane w chińskiej stoczni Fujian Mawei, a ich planowany termin dostawy to 2026 rok.
Neptune Lines zamawia nowe samochodowce
W ramach Projektu Genesis grecka firma Neptune Lines planuje w ciągu najbliższej dekady powiększyć swoją flotę statków i zwiększyć pojemność ładunkową o 36% w porównaniu do obecnych jednostek w core fleet i redukcji emisji. Jak informuje portal Marine Link, w przypadku Neptune, nowe samochodowce są pierwszymi dwiema jednostkami z serii planowanych zamówień.
Wyświetl ten post na Instagramie
Neptune Lines nadal doskonali swoją wydajność środowiskową, wykorzystując najnowsze zaawansowane technologie, paliwa i skalowe ulepszenia. Jesteśmy zdeterminowani, aby napędzać przejście energetyczne w przemyśle żeglugowym, jednocześnie pozostając oddani dostarczaniu elastycznych i zaawansowanych rozwiązań odpowiadających na potrzeby naszych klientów i reagując błyskawicznie na ich żądania. Pozostajemy wierni naszej dewizie „Wake Forward” – mówi Craig Jasienski, CEO Neptune Lines.
Czytaj też: Co za olbrzym! Kolejny gigantyczny kontenerowiec dołącza do floty
Statki przyjazne dla środowiska
Jak informuje portal Marine Link, obie jednostki wyposażone zostaną w hybrydowe systemy energetyczne, zaprojektowane i zbudowane tak, aby wykorzystywać moc baterii do dostarczania mocy szczytowej. Statki będą posiadały podwójny system zasilania, umożliwiający korzystanie z LNG lub VLSFO jako paliwa w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.
Do napędu i efektywnego manewrowania jednostkami wykorzystywane będzie regulowane śmigło nośne z generatorami wałowymi oraz kilka sterów bocznych. Zainstalowana zostanie możliwość podłączenia do zasilania brzegowego, co pozwoli na połączenie z siecią portową, aby eliminować emisje podczas postoju. Projekt został opracowany we współpracy z firmą Deltamarin, a jednostki zostaną zaklasyfikowane przez DNV.
Czytaj też: Gospodarka Grecji szybko rośnie, ale tylko na moment
Ograniczanie emisji w żegludze stanowi kluczowy element globalnych wysiłków na rzecz ochrony środowiska. Sektor ten odgrywa istotną rolę w globalnym transporcie, jednak niesie ze sobą wyzwania związane z emisjami dwutlenku siarki (SO2), tlenków azotu (NOx) oraz dwutlenku węgla (CO2). Dlatego też wprowadzenie środków mających na celu redukcję tych emisji jest nie tylko konieczne, ale także pilne. Działania podejmowane w tym sektorze mają ogromne znaczenie dla przyszłych pokoleń i zdrowia naszej planety.
Pierwszy kontenerowiec napędzany metanolem już w Rotterdamie