Orient Overseas Container Line (OOCL) z siedzibą w Hongkongu dodał do swojej floty kolejny nowy gigantyczny kontenerowiec, OOCL Zeebrugge. To piąty ekologiczny statek o pojemności 24 188 TEU z serii zamówienia na dwanaście jednostek.
Kontenerowiec OOCL Zeebrugge dołączył do floty
Kontenerowiec OOCL Zeebrugge został ochrzczony podczas ceremonii odbywającej się na stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS). Jak informuje portal Offshore Energy, statek będzie obsługiwać trasę między Azją a Europą, razem z innymi jednostkami z tej serii, takimi jak OOCL Felixstowe, OOCL Spain (który był pierwszym statkiem z tej serii), a następnie OOCL Piraeus i OOCL Turkiye. Trasa i kolejność odwiedzanych portów to: Szanghaj / Xiamen / Nansha / Hongkong / Yantian / Cai Mep / Singapur / Pireus / Hamburg / Rotterdam / Zeebrugge / Walencja / Pireus / Abu Zabi / Port Klang / Szanghaj.
Czytaj też: OOCL dodaje do floty kolejnego giganta! Oto OOCL Felixstowe
Wyniki okresowe firmy odzwierciedlają odporność działalności OOCL na zmieniające się rynki. Patrząc w przyszłość, ta seria nowych gigantycznych jednostek będzie nadal przynosić nam korzyści skali i optymalizować strukturę floty OOCL, umożliwiając nam lepsze radzenie sobie z niepewnością w przyszłości. Ponadto, najnowsze technologiczne i ekologiczne rozwiązania tych jednostek dowodzą naszej determinacji, by być na czele naszej branży, napędzając rozwój za pomocą najbardziej wszechstronnej, zaawansowanej technologii i w najbardziej zrównoważony sposób – powiedział Kenny YE, Dyrektor Operacyjny OOCL.
Pokaźna flota OOCL
Statki są zdolne do przewożenia aż 24 188 kontenerów o długości 6 metrów. Jednostka ma długość 399,99 metra oraz szerokość 61,3 metra. Dzięki temu kontenerowiec OOCL Zeebrugge kwalifikuje się do największych kontenerowców na świecie. Jednostki z tej serii wykorzystują najnowszą technologię i są wyposażone w zaawansowane systemy oraz ulepszony ekologiczny design, takie jak design o niskim oporze i energooszczędny dziób.
Czytaj też: Dostawy gazu zagrożone. Pracownicy Chevron w Australii rozpoczną strajk
Jak informuje portal Offshore Energy, w 2020 roku OOCL zamówiło jeszcze pięć kontenerowców o pojemności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach. Trzy z tych ultra-dużych jednostek kontenerowych (ULCVs) były budowane w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS), a pozostałe dwie w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering (DACKS). Planowana jest dostawa tej piątki statków w 2023 roku. W tym samym roku OOCL podpisało kolejną umowę, zamawiając dodatkowe siedem jednostek.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz