
18 stycznia międzynarodowe konsorcjum zdobyło nowy kontrakt na prace przy Rail Baltica. Zespół partnerski składający się z trzech międzynarodowych spółek zajmie się realizacją prac nad kontrolą ruchu i sygnalizacją na całej trasie projektu.
Nowy kontrakt na prace przy Rail Baltica wygrało konsorcjum trzech spółek
Zespół partnerski składający się ze spółek SYSTRA, ITALFERR (Ferrovie dello Stato Italiane Group) i EGIS otrzymał nowy kontrakt na świadczenie usług inżynieryjnych i zarządzanie projektem w zakresie realizacji systemu kontroli i sygnalizacji na całej trasie Rail Baltica. W ramach umowy konsorcjum utworzy biuro zarządzania projektem, opracuje rozwiązania techniczne i będzie zarządzało realizacją robót zapewniając nadzór techniczny nad projektowaniem, budową, integracją systemów, testowaniem oraz uruchomieniem systemu. Nowy kontrakt jest wart 32,3 mln dolarów.
Zobacz również: Modernizacja kolei w Słowenii. Ponad 50 pociągów w przyszłym roku!
Jak podkreślił Andrea Nardinocchi, dyrektor generalny ITALFERR:
ITALFERR ma zaszczyt być częścią projektu szybkiej kolei Rail Baltica wraz ze swoimi partnerami SYSTRA i EGIS. Cieszymy się, że mamy możliwość wspierania RB Rail AS w realizacji tak wymagającego i kluczowego projektu, który poprawi łączność między trzema krajami bałtyckimi i całą transeuropejską siecią transportową
Jacy wykonawcy podpisali nowy kontrakt?
Nowy kontrakt na prace przy Rail Baltica został wygrany przez konsorcjum trzech spółek. SYSTRA jest jedną z wiodących na świecie grup inżynieryjnych i konsultingowych, specjalizujących się w rozwiązaniach z zakresu transportu publicznego i mobilności. ITALFERR to firma inżynieryjna należąca do Włoskich Kolei Państwowych. Zrealizowała do tej pory ponad 600 projektów w ponad 60 krajach, obejmujących transport publiczny i koleje dużych prędkości, będąc jedną z głównych firm na rynku. EGIS to międzynarodowa firma działająca w branży budowlanej i technologicznej, tworząca m.in. inteligentne systemy w budynkach.
Rail Baltica połączy Warszawę z Tallinem
Rail Baltica to projekt linii kolejowej będącej częścią komunikacyjnych sieci transeuropejskich TEN-T. Projekt o długości 870 km jest obecnie największym przedsięwzięciem komunikacyjnym w regionie. Ma połączyć Warszawę, Kowno, Rygę i Tallin trasą, po której pociągi będą mogły docelowo poruszać się z prędkością nawet ponad 200 km/h. Celem jest integracja krajów bałtyckich z europejską siecią kolejową. Zakończenie budowy projektu jest planowane na 2026 rok. Obecnie trwają już prace na odcinkach w Polsce i Łotwie (m.in. przebudowa dworca głównego w Rydze), jednak zdecydowana większość trasy jest jednak obecnie na etapie prac przygotowawczych.

Zobacz również: Gospodarka Łotwy najbardziej przyjaznym miejscem dla startupów!
Prace przy Rail Baltica są realizowane również w Polsce. Zmodernizowano już dwa odcinki – z Warszawy do Sadownego oraz z Sadownego do Czyżewa. Aktualnie prowadzone są prace na kolejnym, trzecim już odcinku – z Czyżewa do Białegostoku. W planach są roboty na kolejnych fragmentach trasy: Białystok – Ełk oraz Ełk – Trakiszki.
Zobacz również: Podwodny tunel kolejowy połączy Finlandię i Estonię? Koszt: 15 mld EUR
Znajdziesz nas w Google News
3 Komentarze