KolejowyTransport

Kontrakt na prace przy Rail Baltica został podpisany

Międzynarodowe konsorcjum wykona system sygnalizacji na całej trasie

18 stycznia międzynarodowe konsorcjum zdobyło nowy kontrakt na prace przy Rail Baltica. Zespół partnerski składający się z trzech międzynarodowych spółek zajmie się realizacją prac nad kontrolą ruchu i sygnalizacją na całej trasie projektu.

Nowy kontrakt na prace przy Rail Baltica wygrało konsorcjum trzech spółek

Zespół partnerski składający się ze spółek SYSTRA, ITALFERR (Ferrovie dello Stato Italiane Group) i EGIS otrzymał nowy kontrakt na świadczenie usług inżynieryjnych i zarządzanie projektem w zakresie realizacji systemu kontroli i sygnalizacji na całej trasie Rail Baltica. W ramach umowy konsorcjum utworzy biuro zarządzania projektem, opracuje rozwiązania techniczne i będzie zarządzało realizacją robót zapewniając nadzór techniczny nad projektowaniem, budową, integracją systemów, testowaniem oraz uruchomieniem systemu. Nowy kontrakt jest wart 32,3 mln dolarów.

Zobacz również: Modernizacja kolei w Słowenii. Ponad 50 pociągów w przyszłym roku!

Jak podkreślił Andrea Nardinocchi, dyrektor generalny ITALFERR:

ITALFERR ma zaszczyt być częścią projektu szybkiej kolei Rail Baltica wraz ze swoimi partnerami SYSTRA i EGIS. Cieszymy się, że mamy możliwość wspierania RB Rail AS w realizacji tak wymagającego i kluczowego projektu, który poprawi łączność między trzema krajami bałtyckimi i całą transeuropejską siecią transportową

Jacy wykonawcy podpisali nowy kontrakt?

Nowy kontrakt na prace przy Rail Baltica został wygrany przez konsorcjum trzech spółek. SYSTRA jest jedną z wiodących na świecie grup inżynieryjnych i konsultingowych, specjalizujących się w rozwiązaniach z zakresu transportu publicznego i mobilności. ITALFERR to firma inżynieryjna należąca do Włoskich Kolei Państwowych. Zrealizowała do tej pory ponad 600 projektów w ponad 60 krajach, obejmujących transport publiczny i koleje dużych prędkości, będąc jedną z głównych firm na rynku. EGIS to międzynarodowa firma działająca w branży budowlanej i technologicznej, tworząca m.in. inteligentne systemy w budynkach.

Rail Baltica połączy Warszawę z Tallinem

Rail Baltica to projekt linii kolejowej będącej częścią komunikacyjnych sieci transeuropejskich TEN-T. Projekt o długości 870 km jest obecnie największym przedsięwzięciem komunikacyjnym w regionie. Ma połączyć Warszawę, Kowno, Rygę i Tallin trasą, po której pociągi będą mogły docelowo poruszać się z prędkością nawet ponad 200 km/h. Celem jest integracja krajów bałtyckich z europejską siecią kolejową. Zakończenie budowy projektu jest planowane na 2026 rok. Obecnie trwają już prace na odcinkach w Polsce i Łotwie (m.in. przebudowa dworca głównego w Rydze), jednak zdecydowana większość trasy jest jednak obecnie na etapie prac przygotowawczych.

Nowy kontrakt na prace przy Rail Baltica
Źródło: RB Rail AS

Zobacz również: Gospodarka Łotwy najbardziej przyjaznym miejscem dla startupów!

Prace przy Rail Baltica są realizowane również w Polsce. Zmodernizowano już dwa odcinki – z Warszawy do Sadownego oraz z Sadownego do Czyżewa. Aktualnie prowadzone są prace na kolejnym, trzecim już odcinku – z Czyżewa do Białegostoku. W planach są roboty na kolejnych fragmentach trasy: Białystok – Ełk oraz Ełk – Trakiszki.

Zobacz również: Podwodny tunel kolejowy połączy Finlandię i Estonię? Koszt: 15 mld EUR

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button