KolejowyTransport

Deutsche Bahn notuje zysk i liczy, że utrzyma wyniki do końca roku

Deutsche Bahn notuje zysk operacyjny przed opodatkowaniem i odsetkami w pierwszej połowie tego roku i spodziewa się, że również wynik za cały rok będzie dodatni. Niemiecki przewoźnik ostrzegł jednak, że nadal ​​istnieje znaczna niepewność z powodu wojny na Ukrainie i nieznanego rozwoju pandemii Covid-19.

Deutsche Bahn notuje zysk w pierwszej połowie roku

Niemiecki przewoźnik Deutsche Bahn notuje zysk operacyjny w pierwszej połowie tego roku. Ogłaszając szczegóły wyników Deutsche Bahn w pierwszej połowie tego roku, dyrektor generalny i przewodniczący zarządu dr Richard Lutz stwierdził, iż wierzy, że narodowy operator wróci na właściwe tory po pandemii Covid-19. Lutz zwrócił uwagę na boom na podróże dalekobieżne w maju i czerwcu, kiedy to więcej osób skorzystało z pociągu „niż kiedykolwiek wcześniej w historii firmy”. W czerwcu tego roku pociągami dalekobieżnymi odbyto aż 12 milionów podróży, w porównaniu z 6,4 mln w czerwcu zeszłego roku. Z kolei w okresie od stycznia do czerwca, odbyto 59,1 milionów podróży, co oznacza wzrost o 117% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Obroty w dywizji Fernverkehr w czerwcu wzrosły z 238 mln euro w 2021 roku do 476 mln euro w tym roku.

W okresie od stycznia do czerwca zrealizowano prawie 725 milionów podróży pociągami lokalnymi, co stanowi wzrost o 60% i pozwoliło osiągnąć całkowitą liczbę pasażerokilometrów w ciągu sześciu miesięcy do 36,4 miliarda. Liczbom tym bez wątpienia pomogła dostępność w czerwcu sponsorowanego przez rząd specjalnego biletu, umożliwiającego miesięczną podróż pociągami lokalnymi i regionalnymi za jedyne 9 euro. Lutz wskazał na pozytywne liczby jako na dowód polityki przewoźnika, aby „utrzymać kurs nawet w trudnych czasach i pozycjonować się na silny wzrost dzięki nowym pociągom, lepszym ofertom i większej liczbie pracowników”.

Wszystko to przyczyniło się do osiągnięcia w pierwszej połowie roku zysku operacyjnego w wysokości 876 mln euro dla całego biznesu, podczas gdy obroty Deutsche Bahn wzrosły o ponad 28% do 28 mld euro. Co istotne, głównym motorem napędowym były wyniki DB Schenker, działu logistyki i łańcucha dostaw DB. Jak twierdzi członek zarządu ds. finansów i logistyki dr Levin Holle, ten dział Deutsche Bahn notuje zysk operacyjny w wysokości około 1,2 mld euro w pierwszych sześciu miesiącach tego roku, niemal podwajając swój wynik z 2021 r. i osiągając najlepszy w historii wynik. Obrót w DB Cargo wzrósł o 5,6% przy statycznej liczbie przewiezionych ton w porównaniu do okresu styczeń-czerwiec 2021 r. na poziomie 115 mln, co stanowi 45 523 mln tonokilometrów, czyli wzrost o 1,2%. DB zauważa, że od marca na ruch wpłynęła wojna na Ukrainie oraz ograniczenia przepustowości spowodowane pracami inżynieryjnymi i konserwacyjnymi.

Czytaj też: Deutsche Bahn przyspieszy eksport zboża z Ukrainy przez Polskę

Deutsche Bahn liczy, że zakończy cały rok z zyskiem

Pozytywne wiadomości zostały złagodzone przez obawy dotyczące punktualności i niezawodności przewoźnika, które Lutz określił jako „nie do przyjęcia”. Poradzenie sobie z tym problemem wymaga „radykalnej zmiany kierunku i rozwiązań, które dotyczą źródła problemu”. Tylko 69,6% pociągów dalekobieżnych spełniło kryteria punktualności w pierwszej połowie tego roku, co oznacza spadek z 79,5% w tym samym okresie w 2021 roku. Wskaźnik dla wszystkich usług pasażerskich DB wyniósł 92,5%, a kryterium był przyjazd z maksymalnie 6-minutowym opóźnieniem.

Przyznając, że wiele trzeba zrobić, Lutz obiecał, że DB wdroży „wiele środków zapobiegawczych” w tym i przyszłym roku, aby przywrócić niezawodność przewozów. Plany obejmują modernizację tras objazdowych w trakcie prac inżynieryjnych oraz łączenie zadań konserwacyjnych na głównych korytarzach, począwszy od 2024 roku. Rezultatem ma być „solidna i wydajna sieć z miejscem dla jeszcze większej liczby pociągów”.

DB prognozuje, że zakończy rok zyskiem operacyjnym w wysokości ponad 1 mld euro przy obrotach wynoszących ponad 54 mld euro, choć ostrzega, że ​​istnieje znaczna niepewność z powodu wojny na Ukrainie i nieznanego rozwoju pandemii Covid-19.

Czytaj też: Technologia maglev pomoże stworzyć pociąg poruszający się 620 km/h

Deutsche Bahn i SNCF planują szybkie połączenie kolejowe Paryż-Berlin

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button