DrogowyTransport

Solaris z kolejnym zamówieniem. Urbino trafią do Duisburga

Solaris pozycjonuje się jako europejski lider wśród producentów i dostawców nowoczesnych, elektrycznych autobusów miejskich

Wkrótce na ulicach niemieckiego miasta Duisburg zagoszczą autobusy wodorowe Solaris. Producent dostarczy miastu 25 autobusów Urbino hydrogen – 11 sztuk o długości 12 metrów i 14 przegubowych pojazdów o długości 18 metrów. Dostawy są zaplanowane na lata 2024-2025.

Duisburg stawia na autobusy wodorowe Solaris

Operator transportu publicznego w Duisburgu zamówił 25 autobusów na wodór marki Solaris. Jest to pierwszy krok, jaki podejmuje Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG) w swojej podróży ku całkowicie bezemisyjnej flocie do roku 2030. Klient wybrał 11 modeli Urbino 12 hydrogen oraz 14 przegubowych pojazdów wersji Urbino 18 hydrogen. Dla niemieckiego miasta Duisburg będą to pierwsze autobusy wodorowe, a dostawy pojazdów zaplanowano na rok 2024 dla modelu Solaris Urbino 12 oraz na początek 2025 dla modelu Solaris Urbino 18.

Zamawiając pierwsze 25 autobusów na wodór, podejmujemy kolejny ważny krok w kierunku stworzenia w Duisburgu całkowicie bezemisyjnego i zrównoważonego transportu publicznego. Dzięki tej transformacji dokładamy istotny wkład w ochronę klimatu i poprawę jakości życia w Duisburgu – wyjaśnia Marcus Wittig, CEO DVG.

Czytaj też: Rekordowe zamówienie na wodorowe autobusy Solaris

Solaris Bus & Coach
Solaris Bus & Coach

Urbino wciąż popularne

Modele Urbino 12 hydrogen i Urbino 18 hydrogen, które wkrótce pojawią się na ulicach Duisburga, to ciche i bezemisyjne pojazdy zasilane energią z ogniw wodorowych. Model Urbino 12 będzie korzystał z ogniw o mocy 70 kW, podczas gdy Urbino 18 będzie korzystał z ogniw o mocy 100 kW. Autobusy wodorowe Solaris wyposażone są w silnik trakcyjny o mocy 160 kW w modelu o długości 12 metrów i 240 kW w wersji przegubowej. Ponadto, zamówione pojazdy będą wyposażone w akumulatory Solaris High Power, zapewniające dodatkowe magazynowanie energii elektrycznej. W autobusach tych energia elektryczna jest generowana poprzez odwrotną elektrolizę wody i bezpośrednio przekazywana do układu napędowego, co czyni te pojazdy przyjaznymi dla środowiska i nieemitującymi szkodliwych substancji.

Jestem dumny, że możemy być częścią tej istotnej przemiany, która ma miejsce w transporcie miejskim w Duisburgu. Wdrożenie bezpiecznej, niezawodnej i przyjaznej dla środowiska technologii wodorowej znacznie ograniczy emisję w mieście. Jedynym produktem ubocznym działania autobusów Urbino na wodór będzie para wodna. Dziękujemy za zaufanie i z niecierpliwością oczekujemy na współpracę z DVG – powiedział Olivier Michard, członek zarządu Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażową.

Solaris Bus & Coach
Solaris Bus & Coach

Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%

Solaris pozycjonuje się jako europejski lider wśród producentów i dostawców nowoczesnych, elektrycznych autobusów miejskich. Firma do tej pory dostarczyła ponad 3000 autobusów z napędami elektrycznymi i wodorowymi. Autobusy Urbino hydrogen zostały zamówione przez klientów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji i Włoch.

Hybrydowe autobusy Solaris trafią do Grudziądza 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button