Cathay Pacific powraca do lotów nad rosyjską przestrzenią powietrzną
Azjatycki przewoźnik będzie płacił Moskwie za pozwolenie.
Linia lotnicza Cathay Pacific poinformowała, że przywróci część połączeń nad rosyjską przestrzenią powietrzną. Przewoźnik zaznaczył, że dotyczy to jedynie lotów na trasie Hongkong — Nowy Jork na tak zwanej trasie polarnej. Oznacza to, że Chińczycy będą korzystać z przelotu nad Syberią i będą za to musieli uiścić stosowne opłaty stronie moskiewskiej.
Cathay Pacific Airways przywraca połączenia nad rosyjską przestrzenią powietrzną
Jak informuje Bloomberg, hongkońskie linie lotnicze Cathay Pacific Airways zadecydowały o powrocie do korzystania z rosyjskiej przestrzeni powietrznej. Decyzję podjęto nie ze względu na sankcje, jak jest to w przypadku linii amerykańskich i europejskich, ale kwestiami bezpieczeństwa. Te otrzymały zakaz przelotów w odpowiedzi na sankcje i blokadę nieba dla rosyjskich linii lotniczych.
Czytaj również: Cathay Pacific rozważa kupno nowych samolotów cargo
Przedstawiciele Cathay Pacific Airways poinformowali, że linia ponownie będzie korzystała z tak zwanej „trasy polarnej”. Zapewnia ona najszybszy przelot pomiędzy Hongkongiem a wschodnim wybrzeżem Stanów Zjednoczonych. Jak wskazano w oświadczeniu:
Są inne duże linie lotnicze przelatujące nad rosyjską przestrzenią powietrzną i nie ma żadnych sankcji, które uniemożliwiałyby Cathay Pacific przelot nad Rosją.
Trasa Polarna zapewnia bezpieczne, bezpośrednie i najszybsze doświadczenie lotu dla naszych klientów podróżujących ze Wschodniego Wybrzeża Ameryki Północnej do Hongkongu.
Cathay Pacific has announced that beginning November 1st, it will no longer reroute its flights to avoid Russian airspace. This decision will reduce overall flight time as well as amount spent on fuel burn.#cathaypacific #internationaltravel
📸: Thomas Tse | AeroXplorer pic.twitter.com/rPJqBYWQlH
— AeroXplorer (@aeroxplorer) October 31, 2022
Firma powołała się na silne wiatry i problemy z ładunkiem na wspomnianej trasie, a także znaczne wydłużenie podróży. Wznowienie jej użytkowania pozwoli na skrócenie niektórych czasów lotów i zaoszczędzenie pieniędzy na kosztach paliwa. Warto zaznaczyć, że azjatycki przewoźnik będzie płacił rosyjskim władzom za zezwolenia przelotów nad Syberią. Linia wznowi połączenia już od 1 listopada.
Czytaj również: Chiny radzą sobie coraz gorzej, więc zaprzestały publikacji danych
Większość azjatyckich linii lotniczych, w tym Korean Air i All Nippon Airways, przestała korzystać z rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powołując się na względy bezpieczeństwa. Rosyjska przestrzeń powietrzna rozciąga się na długości 5 600 mil (9 012 kilometrów) od wschodnich rubieży Azji i amerykańskiego stanu Alaska do krańca północnej Europy w Finlandii. Jej przestrzeń powietrzna stanowi krytyczne połączenie i zapewnia skrócenie czasu lotu przez trasy polarne.
Znajdziesz nas w Google News