DrogowyTransport

Kolejne duże zamówienie na elektryczne ciężarówki eActros LongHaul 

Producent jedynie potwierdza, że pojazd powinien być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 roku

DB Schenker planuje nabyć 100 pojazdów Mercedes-Benz eActros LongHaul zasilanych bateriami. Obie firmy podpisały list intencyjny, a ciężarówki elektryczne eActros LongHaul będą wykorzystywane na długodystansowych trasach w Europie.

DB Schenker zamówił ciężarówki elektryczne eActros LongHaul 

Nie jest jasne kiedy i pod jakimi warunkami list intencyjny stanie się wiążącym zamówieniem. Producent jedynie potwierdza, że pojazd powinien być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 roku.

DB Schenker to dla nas ważny i długoletni partner, który już z powodzeniem wykorzystuje nasze elektryczne ciężarówki do dystrybucji towarów. Jesteśmy zatem tym bardziej zadowoleni, że dla długodystansowego przewozu firma wybrała kolejny pojazd z trzema gwiazdkami – akumulatorowy eActros LongHaul – mówi Stina Fagerman, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks.

Jak podaje Daimler Truck, ciężarówki elektryczne eActros LongHaul wykorzystują ogniwa LFP wykonane przez CATL i będą miały zasięg „około 500 kilometrów„. W trwającej obecnie fazie testowej elektryczny pojazd musi spełnić takie same wymagania wytrzymałościowe jak konwencjonalny ciężki Actros do długodystansowych przewozów. Tym samym nowe pojazdy muszą gwarantować bezproblemowy przebieg 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji.

Dotyczy to nie tylko napędu elektrycznego o ciągłej mocy 400 kW i mocy szczytowej 600 kW, ale również akumulatorów o pojemności 600 kWh. Jak poinformował portal Electrive, podczas gdy elektryczne ciężarówki wykorzystywane do dystrybucji są zazwyczaj ładowane na placu magazynowym, pojazdy do dalekobieżnego transportu muszą być ładowane jak najwięcej w czasie przerw wymaganych prawnie.

Czytaj też: Kolejny klient kupi nowe Mercedesy eActros LongHaul

Ciężarówki eActros LongHaul są w fazie testów 

Wiadomo, że eActros LongHaul obsługuje ładowanie megawatowe z nowym standardem MCS, co oznacza, że bateria może być naładowana od 20 do 80 procent w „znacznie mniej niż 30 minut„. Jak poinformował portal Electrive, po udanych testach zimowych w Rovaniemi, w Finlandii, przy temperaturach sięgających nawet minus 25 stopni, następnym krokiem będzie teraz przetestowanie pojazdu na drogach publicznych.

Sukcesywna ekspansja naszej floty elektrycznej pozwoli nam na realizację naszego celu, jakim jest stanie się wiodącym na świecie dostawcą zielonej logistyki. Dzięki eActros LongHaul możliwe jest teraz również stosowanie pojazdów z napędem elektrycznym na długie odległości – dodaje Cyrille Bonjean, Dyrektor Transportu Lądowego w DB Schenker Europe.

Podobną umowę podpisał w grudniu Dachser. Amazon, Rhenus, Hegelmann i Tevex Logistics również planują korzystać z eActros LongHaul w przyszłości.

Czytaj też: Berlin zadecydował. Nie będzie bardziej rygorystycznych celów klimatycznych

Tesla wycofuje ciężarówki Semi! Mają problemy z hamulcami

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button