Tevex Logistics, logistyczna spółka-córka niemieckiej grupy Tönnies, chce w przyszłości wykorzystywać akumulatorowo-elektryczne samochody ciężarowe eActros LongHaul do dostaw żywności na duże odległości. W tym celu firma podpisała list intencyjny z Mercedes-Benz Trucks na zamówienie 50 sztuk.
Tevex kupi samochody ciężarowe eActros LongHaul
Deklaracja została podpisana podczas oficjalnej wizyty w siedzibie Daimler Truck. Ze strony Daimler Truck dokument podpisała Stina Fagerman, szefowa marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks, a ze strony klienta sygnatariuszami byli zarówno dyrektor zarządzający Tevex, Dirk Mutlak, jak i Clemens Tönnies, partner zarządzający Tönnies Group of Companies.
Partnerzy nie podają w komunikacie żadnych szczegółów dotyczących planowanego wykorzystania ciężarówek. Wiadomo jednak, że Tevex będzie wykorzystywał samochody ciężarowe eActros LongHaul w szczególnie wymagającym transporcie żywności w kontrolowanej temperaturze. Grupa Tönnies znana jest ze swoich produktów mięsnych, które muszą być transportowane w chłodniach, co zwiększa zapotrzebowanie na energię w pojeździe.
Tevex to wieloletni partner Mercedes-Benz Trucks o wielkim duchu innowacyjności. Cieszymy się, że firma planuje polegać na eActros LongHaul w szczególnie wymagającym transporcie żywności w kontrolowanej temperaturze – stwierdziła Stina Fagerman, szefowa marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks.
Czytaj też: Niemiecki gigant logistyczny wybiera nowe ciężarówki eActros LongHaul
Spółka stawia na ekologię
Do 2030 roku Grupa Tönnies z Rheda-Wiedenbrück chce stać się jednym z najbardziej zrównoważonych producentów żywności w Europie. Aby to osiągnąć, firma określiła konkretne cele na najbliższe lata – w tym redukcję emisji CO2 w logistyce na trasie. Dzięki wykorzystaniu pierwszego e-transportera Mercedes-Benz Trucks oraz dalszym zakupom i konwersji, logistycznej spółce-córce udało się już osiągnąć około jednej trzeciej celów.
Ciężarówki eActros LongHaul mają nam pomóc w jak najszybszym osiągnięciu naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Bardzo cieszymy się na rozpoczęcie produkcji seryjnej. Alternatywne napędy nie są już przyszłością, lecz teraźniejszością – stwierdził Dirk Mutlak, dyrektor zarządzający w Tevex Logistics..
Wcześniej również Grupa Hegelmann i Dachser ogłosiły zamiar zakupu po 50 sztuk eActrosa LongHaul. Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie klienci pilotażowi otrzymają pierwsze pojazdy. Ciężarówki eActros LongHaul o zasięgu około 500 kilometrów mają wejść do produkcji seryjnej w 2024 roku.
Czytaj też: Obawy o zmiany klimatu są obecnie mniej ważne
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz