LotniczyTransport

Kolejna dostawa Airbus A321neo. Maszyna już w indyjskiej flocie

Samolot był początkowo przeznaczony dla rosyjskiej Smartavii, ale plany zmieniły się po nałożeniu sankcji

Air India wprowadziły do swojej floty nowy samolot wąskokadłubowy Airbus A321neo. Co ciekawe, choć wąskokadłubowa flota linii składa się w całości z Airbusów A320, to jest to pierwszy A321neo najnowszej generacji, który dołączył do przewoźnika.

Pierwszy samolot Airbus A321neo dla Air India

Linie Air India wprowadziły do swojej floty nowy samolot Airbus A321neo. Jak podaje portal Simple Flying, to pierwszy A321neo (z silnikami CFM LEAP 1A), który dołączył do indyjskiego przewoźnika.

To historyczny moment dla Airbusa i dla Air India. Indie stoją u progu międzynarodowej rewolucji w dziedzinie podróży lotniczych i jesteśmy zaszczyceni, że nasze partnerstwo i nasze rozwiązania w zakresie samolotów napiszą ten nowy rozdział dla połączeń lotniczych w tym kraju – mówi dyrektor handlowy Airbusa i dyrektor ds. międzynarodowych, Christian Scherer.

Nowy nabytek Air India wykonał swój pierwszy lot próbny zaledwie miesiąc temu, odlatując z Hamburga i spędzając ponad dwie godziny w powietrzu nad północnymi Niemcami. Air India ma obecnie 70 samolotów wąskokadłubowych (wszystkie z rodziny Airbus A320), w tym 14 A321ceo. Najnowszy samolot będzie 71. samolotem wąskokadłubowym i dołączy do reszty samolotów, które wykonują większość krajowych operacji przewoźnika.

Czytaj też: Airbusy idą w odstawkę? Azjatycki przewoźnik wycofuje maszyny

Air India zrealizowała ogromne zamówienie 

Nowy A321neo nie jest jednak częścią niedawnego zamówienia Air India od Airbusa. Przypomnijmy, że linia lotnicza ogłosiła w zeszłym miesiącu ogromne zamówienia, obejmujące 470 samolotów Boeing oraz Airbus. Spośród nich udział Airbusa obejmował 250 samolotów, w tym 140 A320neo i 70 A320neo.

Portfel zamówień na A320neo na koniec stycznia wynosił ponad 7 000 samolotów. Airbus dąży do osiągnięcia tempa produkcji na poziomie 65 samolotów miesięcznie do lata tego roku, ale środowisko pozostaje złożone. W związku z tym Air India może realistycznie oczekiwać, że samoloty z zamówienia będą gotowe dopiero po kilku latach. Jak podaje portal Simple Flying, najnowszy samolot był początkowo przeznaczony dla rosyjskiej Smartavii, ale plany zmieniły się po nałożeniu sankcji.

Czytaj też: Czy Indie utracą status nowego ośrodka produkcyjnego? Przenoszenie produkcji i exodus

Kolejne zamówienie na Boeingi. 737 MAX wzmocnią japońską flotę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button