LotniczyTransport

Airbusy idą w odstawkę? Azjatycki przewoźnik wycofuje maszyny

Airbus A300 obchodził w październiku 50. rocznicę swojego pierwszego lotu

Air Hongkong wycofa swoje samoloty Airbus A300 w ciągu najbliższych dwóch lat. Wszystkie dziewięć frachtowców zostanie zwróconych leasingodawcom i zastąpione przez używane A330.

Air Hongkong wycofuje samoloty Airbus A300

Jak donosi CargoFacts, przewoźnik – należący w całości do hongkońskich linii lotniczych Cathay Pacific i mający siedzibę na lotnisku Chek Lap Kok (HKG) – planuje wycofać swoje dziewięć samolotów Airbus A300-600F do końca 2024 r..Pierwsze samoloty mają opuścić flotę jeszcze w tym roku. Jak poinformował portal Simple Flying, Air Hongkong zastąpi swoje samoloty Airbus A300 dziewięcioma Airbusami A330F. Pozwoli to przewoźnikowi zachować tę samą wielkość floty, o ile nie dojdzie do dodatkowych wycofań.

Planujemy zwrócić dziewięć A300-600F między 2023 a 2024 rokiem i zastąpić je dziewięcioma używanymi A330F. Dzięki temu flota Air Hongkong pozostanie taka sama (15 maszyn) co najmniej do 2024 roku – przekazał Cathay Pacific.

Średni wiek A300 przewoźnika przekracza 18 lat, przy czym najstarszemu (B-LDA) brakuje miesiąca do ukończenia 19 lat. Wszystkie dziewięć samolotów zostało dostarczonych między 2004 a 2006 rokiem. Wraz z flotą A300, przewoźnik towarowy eksploatuje siedem samolotów A330dwa A330-200 i pięć A330-300. Przewoźnik dodał je do swojej floty w czasie pandemii COVID. W raporcie rocznym zaznaczono, że samoloty te mają zostać zwrócone leasingodawcom w 2027 roku.

Czytaj też: Airbusy wciąż popularne! A320neo trafił aż do Nowej Zelandii

Zmniejsza się liczba operatorów A300

Airbus A300 obchodził w październiku 50. rocznicę swojego pierwszego lotu. Maszyny, choć zmieniały się na przestrzeni tych lat, są stosunkowo dość leciwe, więc nic dziwnego, że liczba operatorów tego typu samolotu spada. Zdecydowana większość A300 to obecnie samoloty towarowe i pozostała już tylko garstka pasażerskich A300. Simple Flying wskazuje, że w rzeczywistości każdy, kto chciałby podróżować pasażerskim A300, musiałby odwiedzić Iran. Tam bowiem znajdują się jedyne linie lotnicze, które obsługują ten typ regularnych lotów pasażerskich.

Obecnie na liście aktywnych maszyn znajdują się 154 Airbusy A300 (wszystkie warianty), przy czym tylko dwa z nich wykonują loty pasażerskie. Największym operatorem tego typu pozostaje FedEx, który ma w swojej flocie aż 65 A300-600F, a tuż za nim jest UPS z 52 maszynami. Jest oczywiście jeszcze jeden A300, który jest eksploatowany przez ZeroG do parabolicznych lotów rekreacyjnych i badawczych.

Przewoźnik towarowy Air Hongkong został założony w 1988 roku. Wraz ze swoją flotą A300 i A330, linia wcześniej obsługiwała frachtowce Boeing 747, zanim w 2018 roku przestawiła się na flotę złożoną wyłącznie z Airbusów. Obsługuje loty w imieniu zarówno DHL, jak i Cathay Pacific Cargo, obsługując różne miejsca docelowe, w tym Szanghaj, Chengdu, Singapur, Pekin, Bangkok, Seul, Tajpej, Tokio, Osaka, Nagoya, Manila, Cebu, Penang i Ho Chi Minh City.

Czytaj też: Plan Chin na 2023 rok? 12 mln nowych miejsc pracy

Boeing wznawia dostawy Dreamlinerów. 787 trafił do Lufthansy

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button