Drogowy

Tunel na Zakopiance oficjalnie otwarty!

Po latach oczekiwania otwarto tunel na Zakopiance, który ma istotnie skrócić czas przejazdu do i z górskich kurortów. Obecnie kierowcy mogą korzystać z drogi ekspresowej S7 od Myślenic do Rabki-Zdroju, razem z oddanym do ruchu odcinkiem tunelowym Naprawa – Skomielna Biała.

Otwarto tunel na Zakopiance

Oficjalnie otwarto wyczekiwany tunel na Zakopiance. Dwukilometrowa konstrukcja miała zostać udostępniona do ruchu już kilka miesięcy temu, jednak pojawiły się techniczne problemy związane z inwestycją (Więcej: Tunel na Zakopiance nie zostanie oddany w terminie. Kolejne opóźnienia).

Tunel drogowy w ciągu drogi S7 zlokalizowany jest w masywie góry Luboń Mały znajdującym się pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą. Dzięki niemu turyści odwiedzający miejscowości takie jak Zakopane będą mogli przejechać drogą dwupasmową już od Rdzawki, co ma skrócić czas podróży do Krakowa.

Zobacz także: Nowy dron dostawczy Amazon. Będzie zrzucać paczki z 3 metrów

Wartość inwestycji to prawie miliard złotych

Za budowę odpowiedzialne jest włoskie przedsiębiorstwo Webuild. Wartość inwestycji opiewa na prawie miliard złotych. Dwukilometrowy tunel jest najdłuższą tego typu konstrukcją drogową znajdującą się poza terenem miejskim w Polsce.

Kluczowy na tej trasie odcinek S7 z Lubienia do Rabki będzie docelowo dwupasmową drogą o długości prawie 16 km. Budowa drogi ekspresowej S7 Lubień – Rabka-Zdrój jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Szacowany łączny koszt inwestycji wynosi 2,55 mld zł, natomiast dofinansowanie ze środków UE 1,3 mld zł. Droga ta stanowi część transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. S7 jest odcinkiem europejskiej trasy E77 biegnącej od rosyjskiego Pskowa w Rosji do Budapesztu.

Zobacz także: Co przyniesie przyszłość, czyli o prognozach gospodarczych dla Polski

To inwestycja, na której otwarcie szczególnie czekali kierowcy. Tunel ma wpłynąć na rozładowanie ruchu. Jego drążenie rozpoczęto w roku 2017, według firmy zajmującej się inwestycją, prace były prowadzone 24 godziny na dobę. W 2019 roku przebito pierwszą nitkę, drugą natomiast w kwietniu 2020 roku. Górski tunel nosi imię Marii i Lecha Kaczyńskich.

Kanadyjski przewoźnik osiąga rekordowe wyniki mimo kryzysu

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button