Volvo Trucks zaprezentowało oś o zwiększonym zasięgu. W pełni elektryczny element ma zostać zastosowany w najnowszych projektach koncernu.
Premiera Volvo Trucks – oś o zwiększonym zasięgu
Na targach transportowych IAA w Hanowerze w Niemczech Volvo Trucks zaprezentowało w pełni elektryczną oś tylną. Nowa e-oś ma zwalniać miejsce na więcej akumulatorów, a ponadto zwiększyć zasięg akumulatorowych wózków elektrycznych Volvo. Koncern wiąże spore nadzieje z jej zastosowaniem.
Teoretycznie więcej baterii oznacza większy zasięg na jednym ładowaniu. Dzięki zintegrowaniu silników elektrycznych i przekładni z tylną osią ma to zwiększyć wydajność. Jak wskazuje producent, rozwiązanie to okaże się przydatne szczególnie w drugiej połowie obecnej dekady. Wówczas planowane jest wprowadzenie w elektrycznych ciężarówkach zasilanych ogniwami paliwowymi, co pozwoli na elektryfikację transportu w przypadku transportu na duże odległości.
Zobacz także: Amazon wstrzymuje budowę nowych magazynów w Hiszpanii
Zobacz także: Duński rząd wprowadza kontrolę czynszów. Trwają prace nad nowym indeksem dla wynajmujących
Przełom w przypadku transportu dalekobieżnego
Jessica Sandström, SvP Global Product Management w Volvo Trucks wskazuje, że może to być przełomem dla elektrycznych samochodów ciężarowych. Ekspertka powiedziała również o znaczącym sygnale dotyczącym przyszłego zapotrzebowania na publiczne szybkie ładowarki do ciężkich samochodów ciężarowych, nie tylko na autostradach.
Volvo Trucks planuje rozpocząć produkcję seryjną pojazdów ze wskazaną osią już za kilka lat. Ma to uzupełnić obecną gamę samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Aktualnie Volvo oferuje sześć modeli, najwięcej spośród konkurencyjnych producentów (Więcej: Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję ciężarówek elektrycznych).
Volvo Trucks chce osiągnąć zerową emisyjność w ramach przedsiębiorstwa, kierując się planem zakładającym wykorzystanie akumulatorowych, elektrycznych ogniw paliwowych i silników spalinowych, które działają na paliwa odnawialne, takie jak biogaz, HVO, a nawet zielony wodór. Jessica Sandström dodaje, że aby przeciwdziałać zmianom klimatu, konieczne jest zastosowanie różnych rozwiązań technicznych, gdyż dostępność infrastruktury energetycznej i paliwowej różni się w zależności od kraju i regionu. Koncepcja ta ma zapewnić efektywność między różnymi zadaniami transportowymi.
Znajdziesz nas w Google NewsKögel wprowadza nowy system ostrzegania, który ma zwiększyć bezpieczeństwo na drogach
Jeden komentarz