Amazon przejmie iRobot. Kolejne kontrowersje dotyczące ochrony danych osobowych

Amazon przejmie iRobot. Firma słynie nie tylko z produkcji kultowych robotów do sprzątania, ale przede wszystkim z rozwijania zaawansowanych systemów mapowania. To właśnie robotyczne rozwiązania sprawiły, że autorskie maszyny sprzątające są popularne na całym świecie.
Amazon przejmie iRobot – obawy o bezpieczeństwo danych
Amazon przejmie przedsiębiorstwo iRobot zajmujące się produkcją m.in. słynnych robotów sprzątających. Jak donoszą media, korporacja chce wykorzystać w swoich urządzeniach zaawansowany system mapowania, którym dysponują iRoboty.
Zobacz także: Amazon wprowadza do miast pierwsze elektryczne vany Rivian
Pomimo że iRobot kojarzony jest z flagowym produktem, robotem sprzątającym Roomba, rozszerzył swoją ofertę rownież o kosiarki do trawy czy inne urządzenia pomagające w dbaniu o porządek w domu i ogrodzie. W minionym roku Amazon zaprezentował robota Astro, który jest wyposażony w cyfrowego asystenta Alexa i może śledzić konsumentów w ich domach. Jednak iRobot dysponuje bardziej zaawansowaną technologią. Po przejęciu spółki, Amazon może wykorzystywać technologię również w autorskich urządzeniach.
iRobot przez lata pracował nad systemem skanowania otoczenia i dostosowania reakcji do potencjalnych zagrożeń. Technologia ta może być również wykorzystywana w innych dziedzinach, przede wszystkim na magazynach. Roboty pomagające w obsłudze magazynu oraz kompletacji zamówień wykorzystują podobny system, oparty o sztuczną inteligencję. Robot reaguje w warunkach rzeczywistych na pojawiające się zagrożenie, podobnie jak robot sprzątający wyznacza nową alternatywą trasę.
Kontrowersje dotyczące wykorzystania technologii
Amazon będzie mógł wykorzystać technologię mapowania do rozwoju własnych robotów w magazynach. Technologie opracowywane przez lata przez iRobot będą sprzyjać automatyzacji procesów logistycznych w centrach dystrybucyjnych. Pojawiają się jednak obawy o bezpieczeństwo danych, które przez lata zbierały urządzenia iRobot.
Zobacz także: Amazon wchodzi na nowy rynek. Pojawiają się obawy o bezpieczeństwo danych
Zawarta umowa z pewnością umocni pozycję Amazon w robotyce konsumenckiej. Wobec tego pojawiają się liczne kontrowersje dotyczące wykorzystania danych. Roboty, które mają zdolność mapowania oraz śledzenia zachowań konsumentów, mogą gromadzić cenne dane, które teoretycznie mogą zostać wykorzystane w celach marketingowych.
Znajdziesz nas w Google NewsAmazon prezentuje nowego robota. Proteus ma zastąpić wózki widłowe