Słowacki przewoźnik Dopravný podnik Bratislava (DPB) zdecydował się na wybór czterech autobusów z oferty Solarisa. To pierwsze zamówienie w ramach podpisanej umowy ramowej. Docelowo Słowacja złożyła zamówienie na 40 modeli Solaris Urbino 12 hydrogen.
Słowacja składa zamówienie na autobusy Solaris Urbino 12 hydrogen
Przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej z Bratysławy zawarło w tym tygodniu kontrakt z Solaris. Obejmuje on zakup czterech autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen. Tym samym będzie to pierwsza flota wodorowych pojazdów nie tylko w stolicy, ale również w całym państwie. Za termin przekazania pierwszych pojazdów wyznaczono lipiec przyszłego roku.
Zobacz także: Capsolar pracuje nad panelami słonecznymi dla branży transportu
Na podstawie podpisanego kontraktu z DPB do naszego sąsiada trafić może nawet 40 pojazdów miejskich, które odmienią zbiorową komunikację w Słowacji i będą ważnym elementem zielonej transformacji.
Zobacz także: Spalanie śmieci, czyli jak w ekologiczny sposób uzyskać energię
Długoletnie partnerstwo z Bratysławą
Javier Calleja, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach mówi o zapoczątkowanej w 2006 roku współpracy ze Słowacją jako o szansie na rozwój partnerstwa w kolejnych latach. W ciągu ostatnich lat przekazano 50 pojazdów z napędami diesla i sprężonego gazu ziemnego. Obecnie słowacki przewoźnik stawia na pojazdy zasilane alternatywnie, po raz kolejny wybierając Solaris. Calleja zaznacza również, że Słowacja powinna być wzorem dla innych europejskich państw we wdrażaniu rozwiązań ekologicznych w transporcie miejskim.
Serce pojazdu Urbino 12 hydrogen wyposażono w zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW, pełniących funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej na pokładzie pojazdu. Układ wodorowy składa się również z urządzeń pomocniczych, które są odpowiedzialne m.in. za dostarczanie wodoru i powietrza pod odpowiednim ciśnieniem, recyrkulację pierwiastka, który nie został zużyty wcześniej, a także za utrzymanie odpowiedniej i stabilnej temperatury ogniw podczas pracy. Podczas jazdy ogniwo paliwowe wytwarza energię elektryczną, która jest następnie przekazywana do układu napędowego w sposób bezpośredni. W kolejny etapie wodór gromadzony jest pod postacią gazu w kompozytowych zbiornikach na dachu autobusu. Jak informuje Solaris w oficjalnym komunikacie, zbiorniki poddawane są rygorystycznym testom i zaprojektowane tak, aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa.
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz