LotniczyTransport

Jet Airways potrzebuje samolotów. Linie „podkradną” samoloty Rosji

Indyjskie linie lotnicze Jet Airways są na dobrej drodze do rozpoczęcia działalności za kilka miesięcy. Podczas gdy zakup floty zajmie kilka lat, linie potrzebują kilku samolotów, aby zacząć latać na pierwszych trasach. Pojawiły się doniesienia, że przewoźnik prowadzi rozmowy z producentami samolotów i leasingodawcami i chce wydzierżawić do 8 samolotów przed końcem roku.

Jet Airways chce wydzierżawić samoloty

Linia lotnicza Jet Airways prowadzi rozmowy z producentami samolotów i leasingodawcami, aby wydzierżawić 6-8 samolotów do końca tego roku. Zazwyczaj na popularne samoloty wąskokadłubowe, takie jak Airbus A320 i Boeing 737, zawsze jest długa kolejka oczekujących, ale Jet ma na oku samoloty, które miały być dostarczone rosyjskim przewoźnikom przed wojną na Ukrainie.

Dostępność samolotów jest zawsze problemem, ale teraz ze względu na wojnę rosyjsko-ukraińską, samoloty, które miały być dostarczone do Rosji, są również dostępne na rynku wraz z tymi leasingowanymi samolotami, które latały w Rosji – mówi Press Trust of India źródło zaznajomione ze sprawą.

Czytaj też: Air India zatrudnią emerytowanych pilotów, by obsadzić nowe samoloty

Indyjskie linie lotnicze mają ambitne plany

Linia lotnicza Jet Airways prowadzi „zaawansowaną dyskusję” z leasingodawcami i producentem oryginalnego sprzętu (OEM). Negocjuje również z operatorami lotnisk, aby zabezpieczyć sloty. Przed 2019 rokiem Jet był główną krajową linią lotniczą w Indiach i cieszył się pierwszymi slotami na wszystkich głównych lotniskach w kraju. Jednak od tego czasu większość tych slotów została pożarta przez inne linie lotnicze na coraz bardziej kompetentnym rynku lotniczym. Jet próbuje teraz prowadzić rozmowy z lotniskami, aby uzyskać „dobre” terminy dla maksymalnej rentowności.

Zakup samolotów przez Jet jest najnowszym na liście innych linii lotniczych w kraju, które chcą się znacznie rozwinąć w najbliższej przyszłości. Wiemy, że Air India jest gotowa do ekspansji zarówno w Indiach, jak i poza granicami kraju dzięki swojemu wciąż nie ogłoszonemu gigantycznemu zamówieniu Airbusa. Z kolei młodsze rodzeństwo AI, Air India Express, również chce natychmiast dodać więcej samolotów, aby zwiększyć pojemność. Nawet SpiceJet, przy wszystkich swoich kłopotach finansowych, może dostać więcej MAX-ów do końca tego roku. Również IndiGo i Vistara przez cały czas trwania pandemii systematycznie dodawały kolejne samoloty.

Czytaj też: Boeing chce się pozbyć ze swoich samolotów nazwy MAX

Wielkie plany Air India. Przewoźnik zamówi ponad 200 nowych samolotów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button