
Z uwagi na brak części i przedłużający się kryzys półprzewodnikowy, Volkswagen skraca godziny pracy w brazylijskiej fabryce. Niektóre oddziały koncernu produkują samochody bez niektórych funkcjonalności.
Volkswagen ogranicza pracę brazylijskiej fabryki, powodem brak części
Gigant motoryzacyjny skraca godziny pracy brazylijskich pracowników oraz tnie pensje. Wszystko przez powracający problem z dostępnością komponentów. Brak części sprawia, że fabryki stoją i nie mogą realizować spływających zamówień. W zakładzie w Sao Bernardo do Campo w Brazylii brakuje przede wszystkim kluczowych podzespołów elektronicznych.
Począwszy od początku lipca, VW zmniejszy godziny pracy o 24%, a wynagrodzenia o 12%. Aktualnie pracownicy pozostają na przymusowym okresie przestoju, który potrwa dziesięć dni. Rozwiązanie ma być poddawane analizie co miesiąc. Jeśli problem z niedostępnością części zostanie rozwiązany, wówczas pracownicy będą pracować dłużej.
Jak podaje agencja Reutera, Volkswagen zatrudnia prawie 8200 pracowników w zakładzie Sao Bernardo do Campo niedaleko Sao Paulo, z czego 4500 pracuje na linii montażowej. Pracownicy musieli przystać na propozycję producenta.
Zobacz także: Tesla i Volkswagen otworzą fabryki samochodów elektrycznych w RFN
Volkswagen po raz kolejny mierzy się z kryzysem półprzewodnikowym
Oddział Volkswagen Australia został zmuszony do usunięcia wielu funkcji systemu, z uwagi na brak półprzewodników. Zmiany objęły następujące modele: Polo, T-Cross, T-Roc, Passat, Arteon i Tiguan. W większości przypadków zrezygnowano z monitorowania martwego pola oraz ostrzeżenia o ruchu poprzecznym. Zmiany obejmą także aktywną ochronę pasażerów. System ten napina pasy bezpieczeństwa, zamyka okna i szyberdach, jeśli wykryje bezpośrednie zagrożenie kolizją.
Jak podaje VW, nabywcy samochodów bez niektórych funkcji otrzymają zwrot pieniędzy (lub obniżą cenę zakupu) między 550 a 1300 USD. Mogą także zdecydować się na przeczekanie kryzysu i odebranie pojazdu po unormowaniu sytuacji rynkowej.
Zobacz także: Hiszpania zainwestuje miliardy, aby stać się głównym producentem mikroczipów w Europie
Oddawanie samochodów bez niektórych funkcjonalności po raz kolejny uderza w wizerunek koncernu. VW powinien dążyć do większej dywersyfikacji dostaw, aby zapobiec podobnej sytuacji w przyszłości (Więcej: Kryzys półprzewodnikowy może zostać zażegnany pod koniec tego roku!).
Znajdziesz nas w Google NewsGrupa Volkswagen wycofuje 100 tys. samochodów hybrydowych ze względu na zagrożenie pożarem
4 Komentarze