Grupa Volkswagen jest zmuszona wycofać 100 000 pojazdów hybrydowych typu na całym świecie z uwagi na ryzyko wystąpienia pożaru. Volkswagen wycofuje hybrydy z uwagi na niewystarczająco zaizolowany akumulator wysokonapięciowy.
Volkswagen wycofuje hybrydy na całym świecie
Koncern powiadomił 42 300 właścicieli Volkswagenów Passatów, Golfów, Tiguan i Arteonów o planowanych działaniach. Marka Volkswagen Audi jest zmuszona wycofać 24 400 pojazdów, co dotyczy również Seata i Skody. Klienci mają zostać odpowiednio poinstruowani o dalszych krokach związanych z wycofaniem kupionych pojazdów.
Mowa o samochodach hybrydowych typu plug-in. Rzecznik Grupy Volkswagen wyjaśnił, że problem związany jest z niewystarczająco zaizolowanym akumulatorem wysokonapięciowym, co może doprowadzić nawet do zapłonu podczas ładowania samochodu z gniazdka. Według niemieckiego dziennika Bild cytującego regulatora KBA, w kraju zgłoszono 16 przypadków wystąpienia pożaru wskutek nieodpowiedniego zamocowania pokrywy silnika, co prowadzi do kontaktu z gorącymi częściami.
Zobacz także: BMW i Volkswagen zawieszają produkcję przez wojnę na Ukrainie
Hybrydy plug-in popularne w Polsce
Hybryd plug-in cieszą się sporą popularnością. Pod koniec ubiegłego roku Grupa Volkswagen opublikowała dane, z których wynika, że w Polsce sprzedaż tych pojazdów wzrosła o 500% w skali roku.
Jako cel na ten rok VW postawił sobie podwojenie sprzedaży samochodów elektrycznych (co oznacza dostarczenie do klientów ok. 1000 sztuk). W ciągu trzech kwartałów 2021 roku odnotowano 180% wzrost zainteresowania modelami ID.3 i ID.4. Tym samym w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku Grupa Volkswagen uplasowała się na drugim miejscu pod względem liczby zarejestrowanych w Polsce samochodów elektrycznych. Pierwsze miejsce należało do amerykańskiej marki Tesla.
Zobacz także: Motoryzacja w Grupie Wyszehradzkiej słabnie, w Polsce umacnia się
Warto przypomnieć, że marka Volkswagen planuje do 2050 roku osiągnąć neutralność węglową. Za kilkanaście lat planowane jest zakończenie sprzedaży samochodów spalinowych na terenie Europy.
Temat samochodów hybrydowych i elektrycznych coraz częściej pojawia się w kontekście podziemnych parkingów. Jak pisaliśmy wcześniej, z powodu incydentów związanych z pożarami, belgijscy strażacy postulują wprowadzenie zakazu parkowania elektryków w parkinach podziemnych (Więcej: Zakaz parkowania samochodów elektrycznych w parkingach podziemnych? Tego chcą strażacy).
Znajdziesz nas w Google NewsTesla i Volkswagen otworzą fabryki samochodów elektrycznych w RFN
Elrktryki to cofanie sie w rozwoju jakies prawie 100lat