DrogowyTransport

Volkswagen podejmuje współpracę z indyjskim gigantem motoryzacyjnym

Volkswagen podejmuje współpracę biznesową z indyjską Mahindrą. Niemiecki producent będzie dostarczał komponenty do produkcji samochodów elektrycznych. Partnerstwo umocni pozycję spółki Mahindra&Mahindra na rodzimym rynku. 

Volkswagen podejmuje współpracę z indyjską Mahindrą

Volkswagen rozszerza współpracę z indyjskim gigantem motoryzacyjnym. Niemiecki producent będzie dostarczał komponenty motoryzacyjne wykorzystywane do produkcji samochodów elektrycznych. Umowa obejmuje podzespoły otwartej platformy Volkswagena dla pojazdów elektrycznych (EV), zwanej MEB. Komponenty zostaną wykorzystane do produkcji nowej elektrycznej platformy Mahindra INGLO.

Opracowywana w Indiach nowa platforma Mahindra INGLO ma zasilać wszystkie pojazdy elektryczne Mahindry, oferując od 60 do 80 kilowatogodzin (kWh) pojemności akumulatora. Szczególnie użyteczną opcją ma być możliwość szybkiego ładowania do 80% w mniej niż 30 minut.

Zobacz także: Volkswagen skraca godziny pracy w brazylijskich fabrykach. Powodem brak komponentów

Milion elektryków do 2030 roku

Dzięki platformie Mahindra INGLO indyjski producent planuje wyprodukować ponad milion pojazdów elektrycznych do 2030 roku. Mowa o pięciu SUV-ach.

Agencja Reutera cytuje Thomasa Schmalla, członka zarządu Volkswagena, który twierdzi, że dzięki współpracy  ze stroną indyjską platforma MEB stanie się w przyszłości dominującą otwartą platformą dla e-mobilności. Pomimo że nie podano dokładnych danych liczbowych, sprzedaż platformy ma stanowić ważną część zysku operacyjnego Grupy Volkswagen.

Zobacz także: Gospodarka Chin spowalnia. Winna polityka zero-covid i kryzys na rynku mieszkaniowym

Dzięki partnerstwu biznesowemu Mahindra została drugim dużym klientem platformy MEB, zaraz po Fordzie. Indyjska korporacja motoryzacyjna chce, aby do marca 2027 roku modele elektryczne stanowiły od 20% do 30% całkowitej sprzedaży SUV-ów.

Mahindra Group prowadzi obecnie działalność w ponad 100 państwach. Grupa działa nie tylko w branży motoryzacyjnej, ale również w lotnictwie, agrobiznesie, energetyce, rynku części samochodowych czy elektronice. Flagowa firma Mahindra & Mahindra jest liderem na rynku pojazdów użytkowych, w tym ciągników rolniczych w Indiach. W 2012 roku grupa starała się przejąć zbankrutowaną firmę samochodową Saab, jednak indyjski gigant został przelicytowany przez National Electric Vehicle Sweden. Obecnie Mahindra&Mahindra inwestuje znaczne nakłady w rozwój elektryków na lokalnym rynku, widząc spory potencjał biznesowy.

Grupa Volkswagen wycofuje 100 tys. samochodów hybrydowych ze względu na zagrożenie pożarem

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button