E-commerce

Sprzedaż e-commerce Walmart wzrosła, ale zyski zmalały

Sprzedaż e-commerce Walmart wzrosła nieznacznie w pierwszym kwartale roku obrotowego, ale wolniej niż sprzedaż ogółem. Prezes giganta przypisał niższe zyski nietypowemu otoczeniu gospodarczemu, w tym poziomowi inflacji w Stanach Zjednoczonych. Walmart obniżył prognozy wyników na pozostałą część roku finansowego.

Sprzedaż e-commerce Walmart rośnie

Walmart poinformował, że sprzedaż cyfrowa wzrosła o 1,0% w ujęciu rocznym w kwartale zakończonym 30 kwietnia. Tymczasem całkowite przychody giganta wzrosły o 2,4% do 141,57 mld dolarów z 138,31 mld dolarów w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przy stałym kursie walutowym całkowity przychód wzrósł o 2,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W ujęciu dwuletnim – porównującym ostatnie wyniki sprzedaży z poziomami sprzed pandemii – sprzedaż e-commerce Walmart wzrosła o 38%. Przy zastosowaniu tej samej miary, całkowita sprzedaż porównywalna wzrosła o 9,0%.

Sprzedaż porównywalna mierzy sprzedaż detaliczną w sklepach i innych kanałach sprzedaży, które istniały w poprzednim okresie sprawozdawczym. W I kwartale Walmart podał, że sprzedaż porównywalna wzrosła o 3,0% rok do roku. Detalista twierdzi również, że zwiększył swój udział w rynku spożywczym, ale nie podał konkretnych danych.

Podczas telekonferencji z analitykami, prezes Walmartu Douglas McMillon powiedział, że detalista „robi postępy w zakresie doświadczeń związanych z handlem elektronicznym”, ponieważ poprawia się poziom towarów dostępnych w magazynach. Dodał, że Walmart kontynuuje ulepszanie swojej strony internetowej i aplikacji, a jego usługi dostawcze stały się dokładniejsze i szybsze.

Czytaj też: Wish Marketplace notuje spadek sprzedaży i kolejną kwartalną stratę

Skutki utraty centrum realizacji

W kwietniu pożar zniszczył centrum realizacji zamówień Walmartu w Plainfield, w stanie Indiana, jeden z największych tego typu obiektów firmy. Jak powiedział McMillon, katastrofa zaszkodziła działalności Walmartu w obszarze e-commerce. Według lokalnych wiadomości, Walmart poinformował władze stanu Indiana, że nie otworzy ponownie centrum realizacji zamówień w Plainfield.

Budynki zostały zniszczone, ale na szczęście, co najważniejsze, nikomu nic się nie stało. Straty spowodowały jednak obciążenie naszego systemu. Zespół szybko zareagował, wykorzystując nasze sklepy i rozdzielając wolumen do innych FC w celu realizacji zamówień w handlu elektronicznym. Jestem dumny z tego, że zespół tak szybko podjął działania, aby zamówienia trafiały do naszych klientów – powiedział McMillon.

Podczas gdy sprzedaż e-commerce Walmart wzrosła, ucierpiał wynik końcowy. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,10 mld dolarów, co oznacza spadek o 24,6% w porównaniu do 2,81 mld dolarów w porównywalnym okresie rok wcześniej. Skonsolidowany dochód operacyjny wyniósł 5,31 mld dolarów, co oznacza spadek o 23,0% z 6,91 mld dolarów rok wcześniej.

McMillion stwierdził w oświadczeniu, że spadek zysków był „nieoczekiwany” i odzwierciedlał nietypowe warunki ekonomiczne. Obejmuje to poziom inflacji w Stanach Zjednoczonych, zwłaszcza w przypadku żywności i paliw. Czynniki te, jak stwierdził, „spowodowały większą niż się spodziewano presję na strukturę marży i koszty operacyjne. Walmart poinformował, że oczekuje, iż przychody operacyjne za rok obrotowy spadną o około 1% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest to znacząca zmiana w stosunku do lutego, kiedy to Walmart spodziewał się wzrostu przychodów operacyjnych o około 3%.

Czytaj też: Akcje UPS spadają – czy to koniec boomu na rynku e-commerce?

Sprzedaż e-commerce eBay spada czwarty kwartał z rzędu

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button