E-commerce

Wish Marketplace notuje spadek sprzedaży i kolejną kwartalną stratę

W przeciwieństwie do wielu sprzedawców e-commerce, Wish nie zdołał zyskać popularności podczas pandemii. Firma nie odnotowała zysku netto od drugiego kwartału 2019 roku. Wish Marketplace zanotował stratę netto w wysokości 60 mln dolarów, co stanowi 11. stratę kwartalną z rzędu.

Wish Marketplace notuje spadki

W pierwszym kwartale fiskalnym 2022 roku firma macierzysta marketu Wish odnotowała sprzedaż na poziomie 189 milionów dolarów, co oznacza spadek o 76% w stosunku do roku poprzedniego. W pierwszym kwartale Wish Marketplace zanotował stratę netto w wysokości 60 mln dolarów, co stanowi 11. stratę kwartalną z rzędu, ale jest to wynik o 53% lepszy w porównaniu do straty netto w wysokości 128 mln dolarów w pierwszym kwartale 2021 roku.

ContextLogic, firma macierzysta z siedzibą w San Francisco, w ostatnich latach zaliczyła wiele potknięć. W grudniu 2020 r. firma weszła na giełdę w ramach oferty pierwotnej, w której wyceniono ją na około 17 mld dolarów. Obecnie notowana na Nasdaq pod symbolem WISH, firma ma kapitalizację rynkową wynoszącą około 1,12 miliarda dolarów.

Czytaj też: Sprzedawcy e-commerce nie potrafią nawiązać kontaktu z partnerami

Wish Marketplace liczy na odbicie

Wish to oparty na aplikacji rynek bardzo tanich towarów, z których większość jest sprzedawana przez sprzedawców z Chin. Wish Marketplace jest wypełniony różnorodnymi przedmiotami z każdej możliwej kategorii. Jedyną cechą wspólną tych towarów jest ich niska cena. Jednak Wish od dawna boryka się z problemami jakości i satysfakcji klientów. Dostawy od sprzedawców w Chinach zajmują dużo czasu. Kryzys w łańcuchu dostaw i pandemia spowodowały dodatkowe spowolnienia. Wish Marketplace twierdzi jednak, że robi postępy w zakresie dostaw i obsługi klienta. W szczególności, Wish zauważa, że jego Net Promoter Score (NPS), pomiar satysfakcji klienta, poprawił się z -66 w maju 2021 r. do -27 obecnie.

W ciągu zaledwie kilku krótkich miesięcy odnotowaliśmy postępy, w tym podwojenie wskaźnika NPS oraz niższy poziom zwrotów po wysyłce. Te zachęcające oznaki, w szczególności wzrost NPS, dają nam pewność, że konsumenci powrócą na rynek Wish, gdy zaczniemy zwiększać wydatki na reklamę w czerwcu, a nie w sierpniu – powiedział Vijay Talwar, dyrektor generalny Wish, w pisemnym oświadczeniu.

Talwar powiedział, że pracownicy w Chinach borykają się z trudnościami wynikającymi z ograniczeń COVID. Firma zatrudnia około 200 pracowników w Szanghaju. Ponieważ lockdowny się rozprzestrzeniały, a niedobory rosły, firma wysyłała pracownikom awaryjne zapasy. Ponadto firma musiała stawić czoła trudnościom, gdy na skutek restrykcji COVID zamknięto porty w Szanghaju i Shenzen. Talwar powiedział, że firmie Wish udało się w marcu przenieść 90% opóźnionych przesyłek do innych portów.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Lockdown w chińskim porcie Qinhuangdao zaszkodzi łańcuchom dostaw

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button