PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerce

Przychody kanadyjskiego giganta w górę. “To był fenomenalny rok”

Ponad 70% wszystkich płatności online w Shopify w 2023 roku pochodziło z urządzeń mobilnych

To już trzeci kwartał z rzędu, kiedy przychody Shopify znów mocno wzrosły. W ciągu czterech dni od Czarnego Piątku do Cyber Poniedziałku handlowcy korzystający z platformy wspólnie wygenerowali 9,3 miliarda dolarów obrotu. W tym okresie około 61 milionów konsumentów na całym świecie dokonało zakupów od marek używających Shopify jako swojej platformy handlu elektronicznego.

Przychody Shopify po raz kolejny wzrosły

W czwartym kwartale roku finansowego przychody Shopify wzrosły o 24% rok do roku, osiągając 2,1 miliarda dolarów. Po wyłączeniu działalności logistycznej Shopify, wskaźnik wzrostu przesuwa się na poziom 30%. Ponadto jest to trzeci z rzędu kwartał, w którym wzrost (po wyłączeniu logistyki) przekraczał 25%. W całym roku przychody Shopify wzrosły o 26% w porównaniu z rokiem 2022, osiągając 7,1 miliarda dolarów.

To był fenomenalny rok dla Shopify – powiedział prezes Harley Finkelstein, główny dyrektor finansowy, podczas rozmowy z inwestorami.

Czytaj też: Temu pod kontrolą rządu? Handlowcy apelują do polityków!

Jak informuje portal Digital Commerce 360, z kwoty 2,1 miliarda dolarów przychodów w czwartym kwartale, 1,1 miliarda dolarów stanowiło czysty zysk. Oznacza to wzrost zysku w czwartym kwartale o 33% rok do roku. Czysty zysk Shopify w 2023 roku wzrósł do 3,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 28% w porównaniu z 2,8 miliarda dolarów w 2022 roku.

Tymczasem wolumen towarów brutto (GMV) Shopify wzrósł o 23% w czwartym kwartale, osiągając 75,1 miliarda dolarów. To o 14,2 miliarda dolarów więcej niż GMV Shopify w czwartym kwartale 2022 roku. To również największy kwartalny wskaźnik wzrostu GMV od czasu pandemicznych wzrostów w 2021 roku. W całym roku wartość GMV Shopify wzrosła o 20% – czyli o 38,7 miliarda dolarów – w porównaniu z rokiem 2022, osiągając 235,9 miliarda dolarów w 2023 roku.

Aplikacja Shopify okazała się sukcesem

Ponad 70% wszystkich płatności online w Shopify w 2023 roku pochodziło z urządzeń mobilnych. W czwartym kwartale aplikacja Shopify niemal osiągnęła 100 milionów dolarów w GMV w ciągu jednego miesiąca.

Jak informuje portal Digital Commerce 360, globalnie, wolumen towarów brutto przekraczających granicę wyniósł około 14% ogólnej wartości GMV w czwartym kwartale. Europa, Bliski Wschód i Afryka stanowią 27% ogólnej bazy handlowców Shopify. Ponad 1,2 miliarda dolarów przychodów Shopify pochodzi ze sprzedaży w regionie.

Czytaj też: Wydatki na turystykę w Chinach przebiły poziom sprzed pandemii. Jest jednak jedno „ale”

Shopify odnotowało również wzrost w swoim kanale B2B. W ciągu czterech dni od Czarnego Piątku do Cyber Poniedziałku, handlowcy korzystający z platformy wspólnie wygenerowali 9,3 miliarda dolarów obrotu. To wzrost o 24% w skali roku. Około 61 milionów konsumentów na całym świecie dokonało zakupów od marek korzystających z Shopify jako swojej platformy handlu elektronicznego.

W kwietniu zewnętrzne badanie przeprowadzone przez duże konsultingowe przedsiębiorstwo potwierdziło, że całkowity wskaźnik konwersji Shopify przewyższa konkurencję nawet o 36% i średnio jest o 15% wyższy niż u innych – powiedział Finkelstein.

Jak informuje portal Digital Commerce 360, platforma handlu elektronicznego wprowadziła w 2023 roku kilkanaście narzędzi opartych na sztucznej inteligencji do swojego pakietu produktów Shopify Magic. Shopify nawiązało również współpracę z Amazon, aby wydać aplikację „Kupuj z Prime” dla handlowców Shopify. Dzięki temu handlowcy Shopify mają dostęp do sieci logistycznej Amazona.

Amazon znowu zablokował pieniądze sprzedawców! Rząd ma dość 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button