DrogowyInfo z rynkuTransport

Volkswagen i Bosch tworzą oprogramowanie do zautomatyzowanej jazdy

Volkswagen i Bosch stworzą oprogramowanie do autonomicznej jazdy poziomu 2 i 3 dla floty VW. Pierwsze funkcje mają zostać wdrożone od 2023 r. Volkswagen dąży do tego, aby firma dostarczyła 60% oprogramowania w pojazdach Volkswagena do 2025 r. Bosch może później przenieść oprogramowanie na rynek zewnętrzny.

Firmy opracują oprogramowanie do zautomatyzowanej jazdy

Cariad, spółka zależna Volkswagena i Bosch łączą siły, aby opracować oprogramowanie do zautomatyzowanej jazdy w samochodach Volkswagen. Wykorzystując dane z floty Volkswagena, partnerzy opracują tak zwane oprogramowanie autonomicznej jazdy Poziomu 2 – umożliwiające jazdę bez użycia rąk w miastach, na wsi i na autostradzie – oraz system Poziomu 3, który przejmuje wszystkie funkcje prowadzenia samochodu na autostradzie. Oczekuje się, że oprogramowanie Poziomu 2 będzie wdrażane w pojazdach Volkswagena od 2023 roku. Jak przekazał podczas konferencji prasowej szef działu oprogramowania Matthias Pillin, po nieokreślonym czasie realizacji, Bosch wprowadzi technologię na rynek zewnętrzny.

Współpraca w zakresie tworzenia oprogramowania nie jest niczym niezwykłym… po wygenerowaniu odpowiedniego adresu IP można podążać własnymi ścieżkami – powiedział dyrektor generalny Cariad, Dirk Hilgenberg.

To drugie partnerstwo ogłoszone w tym roku przez firmy, które w zeszłym tygodniu zapowiedziały utworzenie spółki joint venture w celu wyposażenia fabryk ogniw akumulatorów w maszyny. Firmy nie ujawniły, ile zainwestują w każdą z transakcji.

Czytaj też: Volkswagen przez mikrochipy dyskryminuje Škodę na rzecz Audi i Porsche

Oprogramowanie do zautomatyzowanej jazdy generuje wysokie koszty

Zarówno Volkswagen, jak i Bosch połączyły swoje operacje związane z oprogramowaniem w pojedyncze dywizje, aby wzmocnić swoją ofertę w obliczu konkurencji głównie ze strony Tesli, a także firm takich jak Alphabet, coraz częściej wkraczających w sektor motoryzacyjny. Volkswagen dąży do tego, aby Cariad dostarczył 60% oprogramowania w pojazdach Volkswagena do 2025 r. Dla porównania w 2020 roku, gdy podmiot został powołany do życia, poziom ten wynosił 10%.

Volkswagen zainwestował 2,6 miliarda dolarów w samojezdny startup Argo AI, który opracowuje oprogramowanie do zautomatyzowanej jazdy poziomu 4, w którym samochód może kontrolować większość sytuacji niezależnie, ale mogą poprosić o kontrolę – dla wspólnych flot. Bosch i Daimler ogłosili w 2017 r. plany zbudowania wspólnej floty zautomatyzowanej jazdy „robo-taxi”, ale partnerstwo zostało anulowane w 2021 r., kilka miesięcy po tym, jak dyrektor generalny Daimlera zwrócił uwagę na wysokie koszty i związane z tym ryzyko.

Daimler jako pierwszy uzyskał w grudniu zatwierdzenie regulacyjne dla swojego systemu jazdy bez użycia rąk. Volkswagen i Bosch nie mają jeszcze tej aprobaty.

Czytaj też: Produkcja samochodów w Niemczech się załamała. Najmniej od 1975 roku

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button