Intralogistyka

Automatyzacja fabryki Volkswagena w Poznaniu postępuje. Otwarto nowy magazyn

Na terenie fabryki Volkswagen Poznań po roku prac uruchomiono automatyczny magazyn mniejszych części i podzespołów. Automatyzacja fabryki Volkswagena pozwoli na wydajniejszą pracę i ograniczy emisję dwutlenku węgla. 

Nowe możliwości logistyczne – Volkswagen Poznań

Jak przekazał Volkswagen Poznań, po oddaniu magazynu na powierzchni ok. 1,2 tys. m2, na regałach o wysokości ponad 9 m, będzie można składować ok. 43 tys. pojemników i kartonów. Dodatkowo 3 tys. m2 powierzchni zajmują linie przenośników, strefy przyjęć i wydawania towarów oraz strefa składowania pustych pojemników.

Procesy w nowym magazynie VWP będą w znacznym stopniu zautomatyzowane. W jego wnętrzu pracują cztery przekładnice, z czego każda porusza się z prędkością ponad 6 m/s. Zastosowano również wózek Twister, który może poruszać się jednocześnie do czterech najmniejszych pojemników w regale. Nowe elementy znacząco wpłyną na wydajność procesów logistycznych. Co więcej, podczas konstruowania magazynu, uwzględniono możliwość poszerzenia go o dodatkową piątą układnicę w przyszłości.

Zobacz także: Volkswagen i Bosch tworzą oprogramowanie do zautomatyzowanej jazdy

Dietmar Mnich, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań, powiedział:

Uruchomiony właśnie nowy magazyn AKL zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie hal montażu, gdzie dostarczana jest większość składowanych tu części, to ogromna korzyść w zakresie zaopatrzenia w niezbędne do produkcji podzespoły. Jesteśmy teraz w stanie szybciej reagować na potrzeby linii montażowych i nie jesteśmy narażeni na możliwe zakłócenia w dostawach części pomiędzy zakładem w Poznaniu Antoninku i magazynem zewnętrznym.

Automatyzacja fabryki Volkswagena w Poznaniu – produkcja Caddy 5

Jak informuje Volkswagen Poznań, budowa automatycznego magazynu w hali 44 była ostatnim etapem w realizacji pełnego wykorzystania nowych powierzchni logistycznych stworzonych na potrzeby uruchomienia produkcji modelu Volkswagen Caddy 5.

Zobacz także: Motoryzacja w Grupie Wyszehradzkiej słabnie, w Polsce umacnia się

Optymalizacje w wielkopolskiej fabryce przyczynią się do redukcji zanieczyszczeń. Dotychczas, aby zapewnić ciągłość dostaw, podzespoły musiały zostać przewiezione z magazynu w Swarzędzu – Jasinie. Z tej przyczyny samochody ze Swarzędza do zakładu nr 1 w Poznaniu – Antoninku kursowały w systemie wahadłowym. Po uruchomieniu nowego magazynu 14 kursów wahadłowych dziennie zostanie anulowanych, co przełoży się na spadek kosztów oraz redukcję emisji dwutlenku węgla (szacuje się, że o 45,85 tony rocznie).

CEPiK: Najczęściej wystawianym samochodem na sprzedaż w Polsce jest Volkswagen

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button