PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
MorskiTransport

OOCL dodaje do floty kolejnego giganta! Oto OOCL Felixstowe  

OOCL Felixstowe to czwarty z dwunastu ultradużych kontenerowców

OOCL wzbogaca swoją flotę o kolejny ultraduży kontenerowiec. Oficjalna ceremonia nadania nazwy statkowi o pojemności 24 188 TEU odbyła się w stoczni COSCO Dalian Kawasaki. Kontenerowiec jest czwartym z dwunastu tego typu statków budowanych przez COSCO Shipping Heavy Industry dla OOCL. Statki te należą do największych na świecie. 

OOCL otrzymał kolejny ultraduży kontenerowiec

OOCL nazwało swój ultraduży kontenerowiec o pojemności 24 188 TEU „Felixstowe”. Jak informuje portal Marine Link, OOCL Felixstowe to czwarty z dwunastu ultradużych kontenerowców, które są konstruowane przez COSCO Shipping Heavy Industry dla OOCL. Trzeci statek z serii, OOCL Piraeus, rozpoczął działalność 30 maja.

Zamówiliśmy tę serię ultradużych kontenerowców nie tylko po to, aby zapewnić lepsze usługi naszym klientom, ale także w celu zwiększenia naszej konkurencyjności cenowej i korzyści w przyszłości. Jestem głęboko przekonany, że dzięki przywództwu Grupy COSCO Shipping, wsparciu wszystkich interesariuszy oraz mocy synergii, OOCL na pewno osiągnie nowe rekordy, tworząc większą wartość dla klientów, partnerów, akcjonariuszy i społeczeństwa jako całości – mówi Yang Zhijian, Dyrektor Generalny OOCL.

Czytaj też: Port Gdańsk największym portem kontenerowym na Bałtyku

Jak informuje portal Marine Link, statek będzie obsługiwać trasę Azja-Europa LL3 (Szanghaj/Xiamen/Nansha/Hongkong/Yantian/Caime/Singapur/Piraeus/Hamburg/Rotterdam/Zeebrugge/Walencja/Piraeus/Abu Zabi/Singapur/Szanghaj) wraz z trzema pierwszymi statkami siostrzanymi.

Większe statki to większe problemy

Większe statki mają na celu uzyskanie korzyści skali i obniżenie kosztów przydziału kontenerów, co mogłoby umożliwić przewoźnikom oferowanie bardziej konkurencyjnych stawek dla załadowców. Od 2012 r. średnia pojemność kontenerowców wzrosła z niecałych 3 tys. TEU do około 4,5 tys. TEU. W ciągu ostatniej dekady zbudowano ponad 50 statków o pojemności ponad 21 000 TEU. Niektórzy eksperci z branży morskiej zakwestionowali jednak opłacalność i stabilność finansową tak dużych statków.

Czytaj też: Jak duże są największe kontenerowce oceaniczne na świecie?

Matt Stoller, dyrektor badań w American Economic Liberties Project, uważa, że te bardzo duże kontenerowce wymagają większych obiektów i więcej sprzętu do ich obsługi, co wymaga od portów płacenia za zwiększone pogłębianie, nowe magazyny, więcej dźwigów i personelu, a także silniejszej infrastruktury drogowej. Innym powodem, dla którego większość ultra dużych kontenerowców obsługuje głównie Europę i Azję, jest to, że większość amerykańskich portów jest zbyt mała, aby je pomieścić.

OOCL

Mimo to w ostatnich latach do portów USA zawijały niektóre duże kontenerowce. W 2015 roku do portu w Los Angeles zawinął kontenerowiec CMA CGM Benjamin Franklin o pojemności 18 000 TEU, stając się największym kontenerowcem, który odwiedził północnoamerykański port. Ten rekord został pobity w 2020 roku, kiedy to MSC Anna, statek o pojemności 19 200 TEU, zawinął do portu Oakland w Kalifornii. Jednak największym kontenerowcem, który przypłynął na Wschodnie Wybrzeże USA jest CMA CGM Marco Polo, statek o pojemności 16 022 TEU, który w 2021 roku zawinął do portów Nowy Jork i New Jersey, Savannah i Charleston.

Gigant trafił do Hongkongu. Oto kontenerowiec OOCL Piraeus

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button