Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity, przedstawił najnowsze plany przewoźnika odnośnie jego aplikacji mobilnej. Intercity planuje dalszy rozwój aplikacji i wprowadzenie nowych rozwiązań. Jednym z pomysłów Intercity ma być swego rodzaju samodzielna kontrola biletów.
Nowe rozwiązania w PKP Intercity ułatwią podróż
Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity, opublikował post na portalu X, w którym pochwalił się planami przewoźnika na rozwój jego aplikacji mobilnej. Ta cieszy się sporym zainteresowaniem, bowiem za jej pomocą zakupiono już ponad cztery miliony biletów. To tyle samo, co na dworcach kolejowych w całej Polsce. Pozostała część biletów jest nabywanych drogą internetową.
Czytaj też: Podróżni polubili apkę Intercity. Przewoźnik już planuje jej rozwój
Jak wynika z wpisu Gontarza, już niedługo aplikacja PKP Intercity uzyska możliwość komunikacji i zgłaszania problemów drużynie konduktorskiej. Do tej pory podróżny musiał szukać konduktora wzdłuż całego składu. Teraz będzie mógł powiadomić załogę za pomocą kilku kliknięć, siedząc na swoim miejscu.
Dobra wiadomość z samego ranka!
4 000 000! Tyle biletów @PKPIntercityPDP sprzedaliśmy już przez naszą aplikację mobilną. Zajęło to rok i kwartał.
Już dziś aplikacja mobilna odpowiada za 11% naszej sprzedaży – tyle samo ile kasy własne PKP IC.
A w bliskiej przyszłości… pic.twitter.com/mX3iI8TcJX
— Tomasz Gontarz (@TGontarz) March 22, 2024
Samodzielna kontrola biletów?
Ponadto podróżni będą mogli sprawdzić na mapie, gdzie obecnie znajduje się pociąg, na który oczekują. Teoretycznie taka usługa jest już dostępna w aplikacji BILKOM, opracowanej przez PKP Informatyka, ale teraz informacje o aktualnej lokalizacji pociągu będą dostępne bezpośrednio w tej samej aplikacji, która umożliwia zakup biletów.
Czytaj też: Ożywienie w polskim przemyśle przyspiesza. Stagnacja to przeszłość
Jedną z najbardziej interesujących, zapowiedzianych przez Gontarza funkcji, jest opcja self-checking, czyli możliwość samodzielnego meldowania się w pociągu. Dzięki niej nie będzie konieczności oczekiwania na kontrolę biletu przez konduktora, szczególnie że na niektórych trasach takie kontrole są przeprowadzane kilkukrotnie. Swego rodzaju samodzielna kontrola biletów ma być dostępna pilotażowo w pociągach Pendolino, ale jeśli się sprawdzi, to najpewniej zostanie rozszerzona na pozostałe składy.
Rozwijana jest również współpraca z partnerami zewnętrznymi. W ramach jednolitych warunków sprzedaży firma dokonała już sprzedaży milionów biletów. PKP Intercity nawiązało współpracę z platformami takimi jak KOLEO, e-podróżnik, Skycash, Jakdojade czy mPay. Dodatkowo, przewoźnik podpisał umowy między innymi z Infobus oraz eTravel, przez co sprzedaż na tych stronach rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Dotrzymali obietnicy! Na tej stronie też kupisz bilety Intercity