KolejowyTransport
Gorące newsy

Rosyjskie Koleje ze spadkiem! Ale podobno nie przez sankcje

Według RDZ o obniżenia ilości przewożonych towarów, zwłaszcza w czwartym kwartale roku, przyczyniło się kilka czynników

Rosyjskie Koleje zanotowały spadek ogólnej ilości przewożonych towarów w ciągu 2023 roku. Całkowita ilość wyniosła 1,232 miliarda ton, czyli o 0,2 procenta mniej niż w poprzednim roku. W grudniu odnotowano prawie dwuprocentowy spadek w ogólnej miesięcznej ilości transportowanych towarów.

Rosyjskie Koleje notują kolejne spadki

Według informacji przekazanych przez Rosyjskie Koleje (RZD), do obniżenia ilości przewożonych towarów, zwłaszcza w czwartym kwartale roku, przyczyniło się kilka czynników. RZD twierdzi, że wzrost cen paliw w Rosji skłonił rząd do ograniczenia eksportu tego surowca, co wpłynęło na zmniejszenie ilości transportowanych towarów. Ponadto zakończenie dużych projektów infrastrukturalnych w Centralnej Rosji, prace konserwacyjne w dużych przedsiębiorstwach transportowych oraz zwiększone czasy przestoju napraw lokomotyw przyczyniły się do raportowanego spadku ilości przewożonych towarów. Rozległe prace budowlane i remontowe nie pozwoliły RZD na zastąpienie zmniejszonej ilości towarów transportem innych dóbr.

Czytaj też: Koleje Rosyjskie notują spowolnienie w transporcie towarowym

Jak informuje portal RailFreight, z drugiej strony RZD doniosły o rocznym wzroście ilości innych przewożonych towarów, takich jak zboże (37,1 procenta), koks (stała resztkowa z pieców węglowych, używana jako paliwo, 13,7 procenta), złom (6,7 procenta), surowce przemysłowe (6,1 procenta), nawozy (5,4 procenta) i metale (2,3 procenta). Oddziały RZD na obszarze Transbaikalu, Dalekiego Wschodu i Gorkiego odnotowały największy wzrost ilości transportowanych towarów w ciągu 2023 roku, ze wzrostami odpowiednio o 14,2 procenta, 5,1 procenta i 2,6 procenta. W myśl zasady albo dobrze, albo wcale, RZD nie podały jednak informacji dotyczących towarów ani oddziałów, które zanotowały spadek ilości przewożonych towarów.

Transport kolejowy w Rosji

RZD twierdzi, że spadki nie są winą sankcji. Przypomnijmy, że te zostały nałożone na rosyjski sektor kolejowy po brutalnym ataku Rosji na niepodległą Ukrainę. Transport kolejowy w Rosji odgrywa kluczową rolę w logistyce kraju, stanowiąc istotny element gospodarki. Jednak międzynarodowe sankcje mają znaczny wpływ na ten sektor, zarówno pod względem operacyjnym, jak i ekonomicznym. Ograniczenia finansowe i handlowe mogą prowadzić do utrudnionego dostępu do nowoczesnych technologii i infrastruktury transportowej, co może wpłynąć na efektywność i konkurencyjność sektora kolejowego.

Czytaj też: Bogactwo województw w porównaniu do państw. Sama Warszawa przebija Japonię

W perspektywie operacyjnej, sankcje mogą skutkować utrudnieniami w zakresie utrzymania i modernizacji floty kolejowej. Dodatkowo, sankcje mogą wpływać na międzynarodową współpracę w zakresie transportu cargo. Partnerzy handlowi mogą ograniczać współpracę z rosyjskimi firmami kolejowymi, co może skutkować zmniejszeniem przepływu towarów między Rosją a innymi krajami.

Koleje Rosyjskie ponoszą bardzo duże straty przez wojnę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button